مدیر آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه برداری کشور مطرح کرد:

افزایش ۳۰ سانتی متر تراز آب اروند و کارون

علی سلطان‌پور گفت: مقایسه ۱۲ ساعت اولیه امروز با زمان مشابه دیروز در ایستگاه پایش تراز آب در محل تلاقی کارون با اروند، افزایش ۳۰ سانتیمتری سطح آب را نشان می‌دهد.

احتمال آب گرفتگی در نیمه شب برای شهرهای خرمشهر و آبادان  وجود داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نقشه برداری کشور، علی سلطان‌پور مدیر آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه برداری کشور گفت: نمودار سطح تراز آب در سه ایستگاه بوشهر، کنگان و امام حسن که هر سه آن‌ها در استان بوشهر قرار دارند، حاکی از آن است که آب سواحل خلیج فارس در دو سه روز گذشته مواج بوده است.

به گفته وی، مقایسه ۱۲ ساعت اولیه امروز با زمان مشابه دیروز در ایستگاه پایش تراز آب در محل تلاقی کارون با اروند، افزایش ۳۰ سانتیمتری سطح آب را نشان می‌دهد؛ بنابراین به نظر می‎رسد که سیلاب پس از گذر از شهر‌های استان خوزستان، امروز وارد خرمشهر شده است.


بیشتر بخوانید: اطلاعات مکانی مبتلایان ویروس کرونا


مدیر آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه برداری کشور همچنین گفت: افزایش تراز آب رودخانه کارون در منطقه خرمشهر نشان دهنده آن است که جریان سیلاب پس از گذر از شهر‌های خوزستان به انتهای کارون و اروندرود و بهمن شیر رسیده است. بطوری که تراز آب کارون بر اساس داده‌های میدانی در این منطقه افزایشی است.

لازم به ذکر است که تغییرات تراز آب در این مناطق علاوه بر میزان ورودی آب رودخانه‌ها متاثر از جزرومد بوده و پیش بینی‌های انجام شده توسط سازمان نقشه برداری کشور نشان می‌دهد که بالاترین مد در نیمه شب خواهد بود. این همزمانی می‌تواند تشدید در بالا آمدگی آب را بدنبال داشته و منجر به آبگرفتگی مناطق اطراف رودخانه‌های کارون، بهمن شیر و اروند گردد. بنابر این لازم است تا مسئولین منطقه و مردم آمادگی لازم را به منظور مقابله با این موضوع تا نیمه شب امشب داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار