سیل به کدام زیرساخت های هرمزگان خسارت وارد کرد؟

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به دنبال بارش باران، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی در هرمزگان ۱۸ نفر دچار حادثه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،عبدالحمید سعدینی سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به دنبال بارش باران، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی در هرمزگان ۱۸ نفر دچار حادثه شدند.

او افزود: که دو نفر از آن‌ها در بخش تخت شهرستان بندرعباس جان خود را از دست دادند و اجساد آن‌ها از آب گرفته شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های شرقی هرمزگان به راه‌های روستایی، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی این شهرستان‌ها خسارت وارد کرد و ۱۸ نفر نیز دچار حادثه شددند.

عبدالحمید سعدینی افزود: ۶ نفر نیز در روستای کشار شهرستان بندرخمیر با کمک نیرو‌های بسیجی و مردمی از غرق شدن در رودخانه فصلی این منطقه نجات یافتند.

او گفت: از چهار نفر تبعه افغانستان که در منطقه دهماتون بخش مرکزی شهرستان رودان در رودخانه افتادند نیز دو نفر نجات یافتند، اما سرنوشت دو نفر دیگر معلوم نیست.

سعدینی افزود: شش نفر نیز در منطقه خورگو شهرستان بندرعباس با کمک نیرو‌های هلال احمر از غرق شدن در سیلاب نجات یافتند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در شهرستان رودان بر اثر طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۱۱ روستا در بخش‌های رودخانه و مرکزی با مرکز بخش و شهرستان قطع شده است.

سعدینی افزود: راه روستایی چهار روستای گشوئیه، آبگزان، چهاردهنی و کلاتو نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

او گفت: برق فاز کشاورزی در بخش مرکزی پایین دست پل آبنما شامل روستا‌های غیبی و سرجوئیه نیز قطع شده و سیل به بخشی از باغ‌های این منطقه خسارت وارد کرده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: همچنین قسمتی ازخط لوله انتقال آب آشامیدنی در روستای کهنشوئیه نیز قطع شد.

سعدینی افزود: در شهرستان جاسک محور‌های جاسک- بشاگرد، به دلیل طغیان رودخانه شریفی و محور جاسک – کنارک بدلیل طغیان رودخانه گابریک مسدود است.

او گفت: راه ارتباطی ۱۲ روستا نیز بدلیل طغیان رودخانه سدیج، و راه ۴ روستا بدلیل طغیان رودخانه جگین با مرکز شهرستان قطع شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: در غرب جاسک نیز طغیان رودخانه‌های فصلی راه راتباطی ۵ روستا را مسدود کرد که با فروکش کردن آب و رفع گل و لای تا آخر امروز به حالت عادی بر می‌گردد.

سعدینی گفت: در شهرستان بشاگرد نیز به دلیل طغیان رودخانه جگین راه روستایی ۵۴ روستا در محدوده روستا‌های درنگ مدو و محمودآباد در بخش گافر و پارامون به مرکز شهرستان قطع شد.

او افزود: در شهرستان میناب راه روستایی ۱۰ روستا در بخش سندرک به دلیل ریزش کوه و طغیان رودخانه‌های فصلی و رودخانه اسپند با مرکز بخش قطع شده است.

در بخش بندرزک این شهرستان نیز راه ارتباطی دو روستای درباغ و بلبلی قطع شده است.

منازل روستای تمبک پایین در شهرستان میناب نیز دچار آبگرفتگی شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
کرونا وزلزله وسیل با همدیگه دست به یکی کردن مردم بیچاره رو نابود کنن
خدایا خودت رحم کن
راستی چرا باشگاه شهرستانا نظرات رو نمیذاره؟؟؟