افزایش بیش از ۳ برابری تولید غلات در قصر شیرین

رییس جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: تولید غلات نسبت به مدت مشابه سال قبل با تولید بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰تن گندم ۳/۵ برابر افزایش یافته است.

  به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهمحمودیان رییس جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: تولید غلات نسبت به مدت مشابه سال قبل با تولید بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰تن گندم ۳/۵ برابر افزایش یافته است.

او با اشاره به کاشت و برداشت ۴۸۷ هکتار ذرت با میانگین عملکرد ۶/۵ تن در هکتار و معرفی ارقام جدید و سازگار با منطقه گفت: در سال گذشته کشت آزمایشی و موفق رقم جدید ذرت اینووه و برداشت موفق با میانگین عملکرد ۱۲/۵ تن  انجام شده است

محمودیان بیان کرد:  در صورت ترویج و کاشت اصولی آن علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده باعث افزایش و جهش تولید در سال ۱۳۹۹ خواهد شد و میتواند جایگزین کشت‌هایی از قبیل برنج گردد که دارای محدودیت‌های منجر به ممنوعیت کشت است.

او از توسعه کشت چغندرقند پاییزه و افزایش سطح کشت از ۳۲ هکتار به ۸۰ هکتار و افزایش ۱۶ برابری سطح کشت توسط کشاورزان بومی شهرستان  خبر داد و گفت: کشت کلزا از ۶۰ هکتار به ۳۷۲ هکتار  افزایش یافته است و  ۱۰۰ درصدی سهمیه بذر هیبرید شهرستان جذب شده است.

محمودیان با اشاره به عملکرد  جهاد کشاورزی در سال گذشته گفت: ک بیش از ۱۴هزار۶۰۰ هکتار گندم در اراضی زراعی آبی و دیم شهرستان با نظارت کارشناسان پهنه بندی کاشته شده است.

او با اشاره به برداشت موفق بیش از ۶۰۰ هکتار سیب زمینی با میانگین عملکرد ۳۰ تن در هکتار  گفت:  ۱۸۰۰۰ تن در سطح شهرستان  تولید شد و بیش از ۵۰۰ هکتار با استفاده از ارقام جدید در سال زراعی ۹۹_۹۸  کشت مجدد شد.

محمودیان بیان کرد: معرفی و نظارت بر عاملین تعاونی جهت توزیع موفق بیش از ۸۰۰ تن بذر گندم گواهی شده مختص مناطق گرمسیری در شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

او گفت:  ۱۵۰ درصدی سهمیه انواع کود‌های شیمیایی شهرستان قصرشیرین و انجام مکاتبات لازم و نظارت بر توزیع آن به طور کامل جذب شده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار