توجه نکردن به توصیه‌های بهداشتی آمار مبتلایان را افزایش می‌دهد

توجه نکردن به توصیه‌های بهداشتی افزایش آمار مبتلایان و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی را موجب افزایش آمار مبتلایان و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا دانست.

او افزود: طی روز‌های گذشته بررسی نتایج آزمایشات اکثر مراجعه کننده به بیمارستان ها، موارد بستری و درمان‌های سرپایی مبتلا به کرونا مربوط به افرادی بوده است که در روز‌های پایانی سال در بازار و محل‌های تجمعی حضور یافته و یا دید و بازدید‌های ایام عید را انجام و افراد مسنی بودند که نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه کمتری داشته اند.

رحمانی ادامه داد: افرادی که در خانه نمی‌مانند، اکثرا بیماران احتمالی مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی طی روز‌های آتی هستند.

او گفت: این افراد به ویژه افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای یک تا دو هفته دیگر با بروز علایم سرماخوردگی و مشکلات تنفسی به جمع مبتلایان به بیماری نوپدید کووید ۱۹ خواهند پیوست و ضمن افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، شمار فوتی‌های افزایش خواهد یافت.

رحمانی در پایان با توجه به بهاری شدن آب و هوا و نو شدن طبیعت، مجدداً مردم را از حضور در تجمعات و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها منع نمود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار