کاهش حدود ۵۰ درصدی مصرف سوخت در استان کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه به کاهش حدود ۵۰ درصدی مصرف سوخت در استان به واسطه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی مصرف سوخت در استان به واسطه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت : پس از اجرای این طرح به صورت میانگین روزانه ۶۱۳ هزار لیتر سوخت در کرمانشاه مصرف می‌شود.

او گفت : به واسطه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از جمعه هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد، مصرف سوخت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به صورت میانگین ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

او با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح جلوگیری از ورود افراد غیربومی به شهر‌ها در دستور کار قرار گرفت گفت: در این راستا راه‌های ورودی به شهر‌های کرمانشاه در ۵۸ نقطه به صورت کامل مسدود و در ۲۳ نقطه نیز گیت‌های کنترل عبور و مرور برقرار شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه با بیان اینکه ۴۴۰ نفر اکنون در این گیت‌ها بر عبور و مرور مردم نظارت دارند، گفت: این افراد که متشکل از نیرو‌های انتظامی و نظامی هستند به صورت شبانه روزی از ورود افراد غیربومی به شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

بهرام‌نژاد افزود: از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکنون از ورود پنج هزار و ۷۴۷ خودرو غیربومی به شهر‌های استان جلوگیری شده است.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ خودرو غیربومی در شهر‌های استان متوقف شده اند، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۹۴ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای خودورهلی غیر بومی متخلف در شهر‌های کرمانشاه صادر شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۱۲ واحد صنفی متخلف پلمب شده اند، گفت: همکاری اصناف استان کرمانشاه به منظور اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عالی است و بسیاری از آنان به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحد‌های خود کردند.

بهرام نژاد گفت: در روز‌های نخست اجرای طرح تعداد محدودی واحد اقتصادی در سطح استان به فعالیت خود ادامه دادند، اما اکنون هماهنگی واحد‌های صنفی در استان در اجرای طرح به حدی رسیده است که در ۲۴ ساعت گذشته حتی یک واحد متخلف نیز پلمب نشدند.

او با تقدیر از همکاری بی نظیر مردم کرمانشاه در روز روز طبیعت گفت: عملا در این روز ترافیک محور‌های استان به صفر رسید، تردد خودرو نداشتیم و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها نیز کاملا خلوت بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: بیش از ۹۰ درصد اهداف طرح در خانه ماندن مردم در روز طبیعت به منظور مقابله با کرونا در استان محقق شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.