معدوم سازی یک تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی

یک تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در شهرکرد از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن مختاری رئیس شبکه دامپزشکی شهرکرد گفت: از زمان آغاز افزایش نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه نوروز تا کنون حدود یک تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در سطح این شهرستان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

او افزود: مصرف کنندگان برای تأمین گوشت و آلایش‌های خوراکی انواع طیور با مراجعه به مراکز عرضۀ مجاز و بهداشتی نسبت به تهیۀ اقلام مورد نیاز به صورت بسته بندی و دارای شرایط بهداشتی مناسب (دارای برچسب و تاریخ انقضا) اقدام کنند و از تهیه گوشت انواع طیور استحصالی از کشتار‌های غیرمجاز سطح شهر و دوره گرد‌ها اکیداً خودداری نمایند.

مختاری اضافه کرد: هرگونه قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب و شنیسل، طعم دار نمودن و ... در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، واحد‌های صنفی، به دلیل احتمال انتقال عوامل بیماری زا و آلودگی‌های متقاطع در تمامی مراکز عرضه ممنوع است.

او با اشاره به اهمیت مقابله با بیماری ناشی از کرونا ویروس ادامه داد: طبق آخرین گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) ابتلای دام به این ویروس تاکنون گزارش و اثبات نشده، اما احتمال انتقال مکانیکی از طریق انواع دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، مانند سایر عوامل محیطی وجود دارد، بنابراین نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است.

مختاری تأکید کرد: مصرف کنندگان انواع فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان، می‌توانند هر گونه موارد غیر بهداشتی و یا مشکوک را به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی یا با تلفن ۳۲۲۲۴۵۸۴ به شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد اطلاع دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار