در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناجا مخالف تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از منفی بودن نظر پلیس درباره تعطیلی مراکز کمپ اعتیاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تجمع معتادان متجاهردر خیابان مولوی و میدان شوش منتشر می‌شود؛ افرادی که با وجود بیماری کوید ۱۹ در جامعه در حال خرید و فروش مواد مخدر هستند.

با تعطیلی مراکز ماده ۱۶ کمپ‌های ترک اعتیاد، این افراد مکانی برای ماندن ندارند و به همین بهانه راهی کوچه و خیابان‌های شهر شدند و این خود یعنی ایجاد زنجیره انتقال کرونا در جامعه!

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در این گونه موارد برای تعطیلی مراکز ترک اعتیاد بایستی شرایط کشور را در نظر بگیریم و در این باره تابع ستاد مقابله با کرونا هستیم و بر اساس مصوبه کمیته درمان عمل خواهیم کرد.

وی افزود: قبل از آغاز نوروز، مقرر شد تا جمع آوری معتادان متجاهر را متوقف کنیم و این اقدام نیز انجام شد.

سردار زاهدیان در واکنش به این سوال که آیا تعطیلی مراکز ترک اعتیاد با نظر پلیس انجام شد یا خیر؟ گفت: خیر، قبل از عید نامه‌ای به وزارت بهداشت ، ستاد مبارزه با موادمخدر و نهاد ریاست جمهوری ارسال کردیم که در این نامه خواستار عدم تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد شدیم، از نظر پلیس نباید مراکز ترک اعتیاد تعطیل می‌شد.


بیشتر بخوانید: پذیرش ۲ هزار معتاد متجاهر در مرکز سروش


وی افزود: شعار ما در زمان شیوع بیماری کوید ۱۹ این است که در خانه هایمان بمانیم تا زنجیره انتقال آن قطع شود، حال بهترین مکان برای نگهداری از معتادان متجاهر همین مراکز ترک اعتیاد است و خیابان محل مناسبی برای حضور این افراد نیست.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه ظرفیت‌های دیگر برای نگهداری معتادان متجاهر فراهم است، تصریح کرد: هر زمان که به ما اعلام کنند، آمادگی اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر هستیم.

وی افزود: قرار است امروز جلسه‌ای در این خصوص در کمیته درمان برگزار شود و نتیجه آن جلسه تکلیف نهایی در این خصوص را مشخص خواهد کرد.

سردار زاهدیان در ادامه درباره عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در حوزه کشفیات در نیمه اول فروردین ماه امسال، گفت: ۳۳ تن انواع موادمخدر در سراسر کشور توسط پلیس کشف شد که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار