پیشنهاد ۱۰۵ طرح اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های دولتی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۵ طرح اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های دولتی جهت اجرا در سال ۹۹ پیشنهاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۰۵ طرح اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های دولتی جهت اجرا در سال ۹۹ پیشنهاد شده است اظهار داشت: به منظور اجرای این طرح‌ها ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شد.

او افزود: بخشی از هزینه‌های اجرایی این پروژه‌ها از اعتبارات ملی، بخشی از اعتبارات استانی و بخشی نیز از اعتبارات بخش خصوصی تأمین می‌شود.

عباسی اضافه کرد: جهت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت جهش تولید ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شده است، در صورت اجرایی شدن این پروژه‌ها برای ۳۴ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد و در همین راستا ۲۱ هزار اشتغال نیز تثبت می‌شود.

او ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران موظف هستند اعتبارات ملی پروژه‌های اقتصادی پیشنهادی خود در سال جهش تولید را پیگیری کنند، اعتبارات استانی نیز به مرور به این پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند، بانک‌های عامل نیز در جلسات بعدی اقتصاد مقاومتی مکلف می‌شوند تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

عباسی با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: دفتر فنی استانداری موظف است این مسئله را پیگیری کند.

او با بیان اینکه در سال جهش تولید یکی از اولویت‌های ما تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی است افزود: سرمایه‌های سرمایه گذاران باید به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی سوق داده تا زنجیره تولید در استان تکمیل شود.

عباسی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تحریم ها، اهمیت ایجاد اشتغال و ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وظیفه ما در تحقق شعال سال که همان جهش تولید است، بسیار سنگین‌تر از گذشته است، اگر تولید داخلی تقویت و افزایش پیدا کند، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

او با تأکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری گفت: باید تمامی پروژه‌های گردشگری نیمه تمام در استان با اولویت پیگیری شود.

عباسی افزود: منابع آبی باید به صورت بهینه مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا برای رونق و افزایش تولید نیازمند تأمین آب هستیم، بنابراین نیاز است پروژه‌های آبی استان با اولویت مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار