مدیر فنی تیم ملی شنا: سلامتی ورزشکاران در اولویت قرار دارد

محسن سمیع زاده گفت: سلامتی ورزشکاران در این شرایط حساس برای تمام فدراسیون‌های ورزشی در اولویت قرار دارد.

محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم ملی شنا کشورماندر گفت‌وگو با   خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیان کرد: با توجه به اینکه المپیک توکیو حدود یک سال به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان به تعویق افتاده است بالافاصله تمرینات تیم ملی شنا تعطیل شد. سلامتی ورزشکاران از هر چیزی برای ما مهم‌تر است. ۵ شناگر  برای کسب سهمیه المپیک داشتیم که آن‌ها فاصله بسیار کمی تا کسب ورودی المپیک داشتند. متاسفانه ویروس کرونا باعث شد تا تمرینات ملی پوشان در استخر تعطیل شود. در حال حاضر شناگران تمرینات خود را به صورت انفرادی در خشکی انجام می‌دهند.

او درباره آغاز تمرینات تیم ملی شنا عنوان کرد: به محض دریافت پروتکل‌های لازم قرار بر این است که به صورت مرحله‌ای و قرنطینه بازیکنان تمرینات خود را به صورت انفرادی در داخل استخر آغاز کنند. ۲ ملی پوشان کشورمان شانس داشتند تا پیش از آغاز سال ۹۹ سهمیه المپیک را کسب کنند که شیوع ویروس کرونا این اجازه را به آن‌ها نداد. البته برگزاری این اردو بستگی به موافقت فدراسیون شنا وفدراسیون پزشکی ورزشی دارد و باید آن‌ها اجازه را صادر  کنند. با توجه به برنامه‌ای که ما ارائه می‌دهیم، هیچ مشکلی برای شناگران ما به وجود نخواهد آمد.

مدیر فنی تیم ملی شنا اظهار کرد: باید دید که فدراسیون جهانی چه مسابقه‌ای را برای کسب سهمیه المپیک  در رشته شنا معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد برنامه ما تا ۷ ماه آینده باشد  چرا که بعید می‌دانم مسابقه‌ای زودتر از آبان ماه برگزار شود.  همچنین با توجه به شناختی که به بازیکنان دارم و انگیزه‌ای که آن‌ها دارند امیدواریم حداقل در ۲ ماده سهمیه المپیک را کسب کنیم.  

او در پایان بیان کرد: از ورزشکاران می‌خواهم تا تمرینات خود را در خشکی انجام بدهند و نگران بازگشت به دوران اوج نباشند. مطمئن باشید اگر آمادگی بدنی خود را حفظ  شود با کمک کادر فنی تیم ملی در رشته‌های مختلف می توانید  به روز‌های اوج خود باز می‌گردید.  از مردم خواهش می‌کنم که از ترددهای بی جا در سطح شهر خود داری کنند چرا که این بیماری سرایت سریعی دارد. مردم کشورمان در این دوره سخت همکاری بی نظری از خود ارائه دادند. 


بیشتر بخوانید: عملکرد فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال ۹۸


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار