تقویت زیرساخت‌های اینترنت در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان از تقویت زیر ساخت‌های مخابراتی برای در خانه ماندن شهروندان خبر داد

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:از آنجاییکه با ورود ویروس کوید ۱۹ در کشور و ایجاد محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، برای در خانه ماندن شهروندان وتبادل ارتباطات، انجام صله ارحام به صورت مجازی، دریافت اطلاعات وانجام دورکاری برخی ادارات نیاز مشتریان به بستر‌های اینترنتی نسبت به قبل بسیار مشهود وقابل تامل بود، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در اسرع وقت نسبت به افزایش ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان از ۲۰ گیگ به ۳۰ گیگ اقدام شده است.

او با اشاره به اینکه این مهم موجب بهبودکیفیت شبکه و افزایش ظرفیت دیتای استان شد ابراز داشت: خوشبختانه با این اقدام نیاز‌های ارتباطی مشتریان، در راستای اصل مشتری مداری محقق شده است.

حکمت همچنین خاطر نشان ساخت: جهت جبران بخشی از کمبود‌های ip مشتریان اینترنت مخابرات، پروژه iprrliz انجام شد که با این اقدام با مدیریت بهینه ip‌های موجود بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود ip که منجربه عدم دسترسی مشتری به سرویس اینترنت می‌شد رفع گردید.

او با اعلام اینکه حجم مصرف اینترنت مشترکان در استان نسبت به قبل از ورود و شیوع ویروس کرونا حدود ۲ برابر افزایش یافته است افزود: جلب رضایت مشتریان با ارائه سرویس‌های با کیفیت از جمله اولویت‌های کاری مخابرات در استان است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در راستای بهبود کیفیت شبکه دیتای استان نیز ۱۰ دستگاه سوییچ نصب و راه اندازی شده است که شرایط ِکنترل وهدایت ترافیک مصرفی در مسیر‌های مختلف را فراهم نموده است.

او از افزایش ظرفیت سامانه BRAS استان (سامانه تامین ip) به میزان ۵۰ درصد خبر داد.

حکمت در پایان تصریح کرد: مخابرات منطقه کردستان در این بحران اجتماعی پیش رو، با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها، توان و تخصص نیرو‌های کارآمد به عنوان یاوران همیشگی در کنار شهروندان بوده و پاسخگوی نیاز‌های مخابراتی و ارتباطی مشتریان خواهد بود.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۶۷ هزار مشترک اینترنت پرسرعت مخابرات در استان کردستان فعال هستند که از سرویس‌های این بستر بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.