ممنوعیت ورود افراد به آرامستان های نهنبدان در روز «برات»

فرماندار نهبندان گفت: ممنوعیت ورود افراد به آرامستان های نهنبدان در روز «برات» اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بیکی فرماندار نهبندان با بیان اینکه مردم از ورود به آرامستان های نهبندان خوداری کنند، گفت: جلوگیری از تجمع افراد در شرایط کرونایی به نفع سلامت جامعه است.

او افزود: حضور مردم در آرمستان ها در روز برات یک سنت قدیمی است که امروز با توجه به شیوع کرونا با محدودیت مواجه شده است.

بیکی ادامه داد: کنترل ورود به آرامستان ها در روز برات باید با نهایت دقت انجام شود، چرا که یکی از دلایل کمتر شدن شیوع ویروس کرونا جلوگیری از تجمعات مردم است.

فرماندار نهبندان  با بیان اینکه شهرستان نهبندان سهم کمتری از آمار مبتلابان به بیماری کرونا دارد، گفت: دلیل این آمار کم، به دلیل سختی گیری هایی در خصوص باز بودن اصناف غیر ضرور، بازار روز، رستوران ها و سایر اماکن تفریحی بود؛ لذا ممنوعیت ورود افراد به آرامستان ها در روز برات برای ارتقاء سطح سلامت مردم، اعمال می شود.

او اظهار کرد: اطلاع رسانی تمهیدات اقتصادی دولت شامل بیمه بیکاری و استمهال مدت پرداخت اقساط تسهیلات، ارائه بیمه برای افراد شامل طرح برای کسب کارهایی که از محل کرونا آسیب دیده اند باید شفاف انجام شود.

بیکی ادامه داد: نظارت و رسیدگی به زباله ها و پسماند مدیریت شهری و مراکز عرضه سوخت باید به منظور پیشگیری هر چه بیشتر از شیوع بیماری تشدید یابد.

فرماندار نهبندان مطرح کرد: در خصوص تامین کالاهای اساسی مردم در ایام کرونایی هیچ نگرانی ای وجود ندارد و مردم نباید دغدغه ای بابت کمبود کالاها داشته باشند، واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل های بهداشی به فعالیت خود ادامه می دهند تا مردم با کمبود کالاهای مورد نیاز مواجه نشوند.

او گفت: ادارات از هفته آینده با دو سوم نیرو و با یک سوم مرخصی استحقاقی (تشویقی) به کار خود ادامه خواهند داد و پارک ها و بوستان ها نیز تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل هستند.

بیکی بیان کرد: نانوایی ها از پخت و توزیع نان یه صورت یکجا باید خودداری کنند، و پویش های اجتماعی در روز برات باید تقویت تا مردم نذورات خود را به مراکز و موسسات خیریه تحویل دهند تا از تجمع مردم در آرامستان ها جلوگیری شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.