کرزی: آمریکا به تعهداتش برای تامین صلح در افغانستان عمل کند

حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه ای  ضمن ابراز نگرانی از توقف مذاکرات گروه طالبان و دولت افغانستان از آمریکا خواست به تعهداتش برای تامین صلح در افغانستان عمل کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه ای  ضمن ابراز نگرانی از توقف مذاکرات گروه طالبان و دولت افغانستان از آمریکا خواست به تعهداتش برای تامین صلح در افغانستان عمل کند.

آمریکا قول داده بود برای آغاز مذاکرات بین الافغانی به منظور برقراری صلح و ثبات در افغانستان نیروهایش را از این کشور خارج کند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این نیز بحران سیاسی کنونی در افغانستان را نتیجه سیاست ها، عملکرد تحقیر آمیز و تفرقه‌افکنانه آمریکا در افغانستان دانسته بود.

این در حالیست که دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از آزادی یکصد زندانی گروه طالبان از زندان خبر داد.

این زندانیان گروه طالبان در حالی آزاد شدند که هیات فنی طالبان روز گذشته کابل را به مقصد دوحه قطر ترک کرده و گفته‌ بود که گفتگوهای آنها با هیات دولتی به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.