کاهش دید در محور رودبار _ایرانشهر و قلعه گنج _جاسک براثر غبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان: احتمال افزایش گردوغبار در محور رودبار _ایرانشهر و قلعه گنج _جاسک تا ساعاتی دیگر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در اطلاعیه‌ای از بروز پدیده گرد و غبار و ریزگرد‌ها در محور مواصلاتی رودبار جنوب به ایرانشهر خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به خیزش و ورود گردو غبار از مرز‌های شرقی کشور و استان سیستان و بلوچستان به حوزه جنوب استان کرمان سبب کاهش دید افقی به ویژه در محور رودبار به ایرانشهر خواهد شد.

در اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان آمده است آن دسته از رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند با توجه به کاهش دید افقی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است با توجه به نیاز روشن کردن چراغ‌های وسیله نقلیه در گردو غبار به جهت دید دیگر وسایل نقلیه، رانندگان قبل از خروج از حوزه جنوب استان به سمت استان سیستان و بلوچستان چراغ‌های خودروی نقلیه خود را کنترل و در صورت معیوب بودن نسبت به رفع عیب اقدام نمایند. شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت را ههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان هم برای اطلاع از وضعیت راه‌ها اعلام شده است.

روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان هم اعلام کرده است با توجه به بروز پدیده گرو غبار و احتمال کاهش دید بیشتر در محور‌های جنوب استان راهداران شهرستان‌های جنوبی و گشت‌های راهداری به صورت آماده باش در محور‌ها حضور دارند.

از مردم و کاربران جاده‌ای خواسته شده است در صورت مشاهده هر گونه مشکل جاده‌ای مانند ورود شن‌های روان به محور اصلی راه و اشیای مزاحم تردد مراتب را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اطلاع دهند.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان هم با اشاره به فعال بودن ۱۷دوربین نظارت تصویری در محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان گفت:با توجه به ارتباط و رصد الکترونیکی محور‌ها از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و ارسال تصاویر به اتاق عملیات مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان هشدار‌های لازم از طریق این مرکز و انعکاس در رسانه‌ها به مردم و رانندگان داده خواهد شد.

مسعود جمیلی با اشاره به تخریب تعدادی از پل‌ها و آبنما‌ها در مسیر رودبار جنوب به ایرانشهر در اثر سیلاب‌های اخیر و بازسازی و مرمت موقت این نقاط و راه‌های کنار گذر رانندگان در طول مسیر با توجه به تابلو‌ها و علائم اخطاری نصب شده سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

او با بیان اینکه در زمان بروز طوفان و کاهش دید استفاده از علائم راهنمایی و تابلو‌های کنار جاده و خط کشی‌های کنار محور می‌تواند راننده را در مسیر درست راهنمایی کند افزود:هر گونه حواس پرتی راننده، استفاده از تلفن همراه در این شرایط، توقف‌های خطر ساز در بستر راه می‌تواند خطر آفرین باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:اطلاعیه‌های روابط عمومی اداره کل و مرکز مدیریت راه‌های این مجموعه به لحاظ ایجاد ایمن بیشتر و اطلاع رسانی موثر به مردم و رانندگان است تا از گیر کردن در شرایط بد جوی جلوگیری شود که توقع است رانندگان و مردم به این اطلاعیه‌ها و توصیه‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.