رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

انتقال ۱۰۰ معتاد داوطلب به گرمخانه ها/ وظیفه شهرداری جمع آوری معتاد متجاهر نیست

حسینی آخرین اقدام انجام شده برای مقابله با کرونا و زنجیره انتقال آن در مدیریت شهری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مالک حسینی رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در شهرداری تهران گفت: شرایطی که در حال حاضر معتادان متجاهر به همراه زندانیان آزاد شده برای مدیریت شهری تضادی ایجاد کرده است و ما این اختیار را نداریم که به صورت قهری با آن‌ها برخورد کنیم.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران هیچ وظیفه‌ای برای جمع آوری معتادان متجاهر ندارد و اگر اقدامی در این زمینه انجام می‌شود بر اساس وظیفه اجتماعی است و ما در این حوزه بر اساس قانون عمل  می کنیم.

حسینی ادامه داد:اگر ما در مدیریت شهری در حوزه جمع آوری معتادین متجاهر ورود می‌کنیم بر اساس مسولیت اجتماعی است و در حوزه معتادین متجاهر شهرداری در جایی ورود می‌کند که مسئولیت قانونی ندارد و آنچه که در قانون آمده این است که شهرداری در تامین زیر ساخت‌ها کمک کند.

او تصیح کرد: تامین زیر ساخت مشخص است و مدیران کم کاری شهرداری را در بخش های مختلف اعلام کنند اما تاکنون شهرداری بیش از ظرفیت خود عمل کرده است.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: در بخش ساماندهی کودکان کار نزدیک به ۲۴ مرکز تشکیل دادیم که خارج از وظیفه قانونی بود و همچنان نیز به این شکل فعالیت خود را در حوزه ساماندهی کودکان کار ادامه می‌دهیم.

حسینی با اشاره به زباله گردها نیز گفت: در بخش زباله گردی و ممنوعیت تفکیک زباله خارج از این حوزه شهرداری تهران نمی‌تواند به شکل انتظامی و قضایی عمل کند و به نظر من تمام مرز‌ها در این حوزه مشخص است و لازم است وظایف بازخوانی شود.

او ادامه داد:ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئولیت رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر را برعهده دارد و  ما جمع آوری معتادان را انجام نمی‌دهیم و  مشاهدات خود را گزارش می‌دهیم و به عنوام مثال ما در یک شب نزدیک به ۱۰۰ معتاد داوطلب را به گرمخانه‌ها منتقل کردیم.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره عدم رعایت فاصله اجتماعی نیز تاکید کرد: از تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفری که در گرمخانه‌ها هستند را باید نزدیک به ۲ هزار نفر آن‌ها را بیرون کنیم که این اقدام امکان پذیر نیست و در این شرایط ما مراقبت‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم و تا به امروز هیچ مورد مثبت کرونایی در گرمخانه‌ها نداشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار