کندویی خودکفا در جمع‌آوری عسل

ویدئویی جالب از کندویی که به صورت خودکار، عسل را جمع‌آوری کرده و به درون شیشه می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عسل یکی از محصولات طبیعی خوراکی است که بیش از ۲ هزار سال قدمت داشته و از آن زمان تاکنون برای درمان بیماری‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته و مفید واقع شده است. این خوراکی طبیعی توسط زنبورها تولید می‌شود به این صورت که زنبور عسل توسط خرطوم کوچک خود، شهد گل را مکیده و از راه دهان به کیسه بسیار کوچک خود به نام کیسه عسلی وارد می‌کند. وقتی میزان شهد جمع‌آوری شده به حدود ۴۰ میلی‌گرم رسید، گل‌ها را رها کرده و به سمت کندو پرواز می‌کند. جالب اینکه برای تهیه یک کیلو عسل، زنبور باید شهد ۲۰ میلیون گل را جمع کرده و به کندو وارد کند، پس از آن، عمل عسل‌گیری از کندو توسط نیروی انسانی انجام می‌شود.

اما ب تازگی نوع جدیدی از کندو ساخته و تولید شده است که بدون نیاز به هیچ گونه نیروی انسانی، به طور خودکار عسل را از کندو جمع آوری کرده و توسط لوله‌های باریکی به درون شیشه‌ها می‌ریزد.

در ادامه می‌توانید نوع کارکرد این کندو را در این ویدئو مشاهده کنید:

یکی از فواید بسیار عسل که این روزها شاید ببش از قبل به آن نیاز داشته باشیم کمک به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است،  استفاده روزانه از عسل، باعث عملکرد بهتر گلبول های سفید خون می شود و درنتیجه بهتر با ویروس ها و باکتری های وارد شده به بدن می جنگد، این خوراکی، دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن بوده و بدن را مقاوم می کند.


بیشتر بخوانید: نمایی جالب از داخل یک نارنجک


انتهای پیام/

برچسب ها: کندو عسل ، عسل طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
این به نوعی اذیت کردن زنبورهاست یعنی هرقدر تلاش در جمع کردن میکنن بازم شانه ها خلی میمونن . . .