ضرر‌های هنگفت تیم‌های لیگ جزیره به خاطر لغو بازی‌ها

تیم‌های فوتبال لیگ جزیره در صورتی که ادامه بازی‌ها متوقف شود، ضرر‌های مالی هنگفتی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از لیگ‌های فوتبال حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای کشور‌های مختلف به حالت تعلیق درآمد. توقف بازی‌های فوتبال باعث ضرر‌های مالی بزرگی برای باشگاه‌های بزرگ دنیا می‌شود.

یکی از لیگ‌های حرفه‌ای که با لغو شدن بازی‌های این فصل ضرر هنگفتی می‌کند، لیگ برتر انگلیس است.

ضرر‌های هنگفت تیم‌های لیگ جزیره به خاطر لغو بازی‌ها

در ادامه گزارش ضرر‌های مالی ۶ تیم بزرگ انگلیس که در صورت لغو شدن بازی‌های این فصل لیگ جزیره متحمل ضرر می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

ضرر هنگفت تیم منچستر یونایتد در صورت توقف لیگ جزیره

تیم فوتبال منچستر یونایتد در صورت توقف مسابقات این فصل لیگ جزیره ۱۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند ضرر می‌کند. این مبلغ تقریبا معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. این تیم از نظر مالی بیشتر از تیم‌های دیگر لیگ جزیره متضرر خواهد شد.

از ضرر هنگفت شیاطین سرخ، مبلغ ۴۸ میلیون پوند مربوط به حق پخش بازی‌های این تیم، ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار پوند مربوط به حضور تماشاگران و سایر درآمد این تیم در روز‌های مسابقه و ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند هم مربوط به کار‌های بازرگانی و خرده فروشی‌های این تیم است.

تیم منچستر یونایتد بیش‌ترین درآمد را از حضور تماشاگرانش در ورزشگاه خانگی در میان تیم‌های حاضر در لیگ‌های جزیره دارد.

ضرر‌های هنگفت تیم‌های لیگ جزیره به خاطر لغو بازی‌ها

رده دوم متضرر‌ترین تیم‌های لیگ جزیره در صورت توقف مسابقات لیگ، در اختیار تیم فوتبال منچستر سیتی است. ضرر مالی این تیم ۱۰۹ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند است. این مبلغ حدودا معادل ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان است.

از این ضرر سیتیزن‌ها مبلغ ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پوند مربوط به حق پخش تلویزیونی، ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار پوند مربوط به حضور تماشاگران و ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار پوند مربوط به خرده فروشی‌های این تیم مثل فروش لباس‌های ورزشی این تیم است.

تیم فوتبال لیورپول سومین تیم متضرر از نظر مالی است. در صورتی که لیگ جزیره متوقف شود علاوه بر این که لیورپولی‌ها قهرمانی احتمالی در این فصل از رقابت‌ها را از دست می‌دهند، ضرر ۱۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پوندی هم می‌کنند. ضرر تیم لیورپول تقریبا معادل ۲ هزار میلیارد تومان است.
از ضرر مالی لیورپولی‌ها مبلغ ۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند مربوط به حق پخش تلویزیونی، مبلغ ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پوند مربوط به حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی و ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند مربوط به کار‌های بازرگانی این تیم است. گفتنی است که این تیم گران‌ترین حق پخش تلویزیونی را در میان تیم‌های حاضر در لیگ جزیره دارد.

ضرر‌های هنگفت تیم‌های لیگ جزیره به خاطر لغو بازی‌ها

آبی پوشان لندنی در رده چهارم متضرر‌ترین تیم‌های لیگ جزیره است. تیم فوتبال چلسی با توقف مسابقات این فصل لیگ، ضرر ۹۱ میلیون پوندی می‌کند که حدودا معادل هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان است.

از مبلغی که تیم چلسی متضرر خواهد شد مبلغ ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند مربوط به حق پخش تلویزیونی، ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار پوند مربوط به حضور تماشاگران در ورزشگاه اختصاصی این تیم و ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار پوند مربوط به خرده فروشی‌های این تیم است.

تیم فوتبال تاتنهام در رده پنجم متضرر‌ترین تیم‌های لیگ جزیره است. این تیم با توقف لیگ جزیره، ۸۳ میلیون پوند ضرر خواهد کرد. این مبلغ معادل هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان است.

از این مبلغ ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار پوند مربوط به حق پخش بازی‌های این تیم، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند مربوط به حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی این تیم و ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند مربوط به کار‌های بازرگانی و خرده فروشی این باشگاه است.

ضرر‌های هنگفت تیم‌های لیگ جزیره به خاطر لغو بازی‌ها

ششمین تیم متضرر لیگ برتر انگلیس، تیم فوتبال آرسنال است. این تیم با توقف لیگ جزیره ضرر ۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار پوندی می‌کند که حدودا معادل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

از این مبلغ ۴۰ میلیون پوند مربوط به حق پخش تلویزیونی بازی‌های این تیم، مبلغ ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند مربوط به حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی و مبلغ ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند مربوط به خرده فروشی‌های این تیم است.

البته از ضرر‌های دیگری که ویروس کرونا به این باشگاه وارد کرد، ابتلای مایکل آرتتا سرمربی این تیم به ویروس کرونا بود که البته این مربی موفق شد این ویروس را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار