کاهش ازدحام در واحد‌های صنفی/ کرکره اصناف کم خطر ساعت ۲۰ پایین کشیده می‌شود

فرماندار یزد گفت: واحد‌های صنفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازدحام جمعیت را کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد در جلسه بررسی وضعیت فعالیت اصناف یزد، گفت: ازدحام در واحد‌های صنفی به منزله کانون شیوع ویروس کرونا ترقی می‌شود و صاحبان این واحد‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازدحام جمعیت را کنترل کنند.

او با اشاره به آغاز فعالیت واحد‌های صنفی کم خطر از دیروز، افزود: این واحد‌های صنفی تنها با شرط ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد رهگیری و نیز تعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به چرخه فعالیت بازگشته اند.

رستگاری ادامه داد: در این بین کلیه‌ی اصناف به غیر از نانوایی ها، سوپرلبنیاتی ها، فست فود‌ها و رستوران‌های بیرون بر تا ساعت ۲۰ اجازه فعالیت دارند و هرگونه فعالیت خود سرانه و سرپیچی واحد‌های صنفی از این تصمیم با برخورد قانونی پاسخ داده می‌شود.

فرماندار یزد با بیان اینکه با متخلفان برخورد قاطع و بدون تبعیض می‌شود، بیان کرد: پیش از این تمرکز ما برعدم فعالیت واحد‌های غیرضروری بود، اما در شرایط فعلی و از سرگیری فعالیت اصناف کم خطر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی و به ویژه واحد‌های ضروری یک الزام قانونی است و در صورت عدم رعایت حداقل موارد بهداشتی، واحد صنفی متخلف پلمب می‌شود.

اوهمکاری اصناف در کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را غیر قابل انکار دانست و اظهارداشت: تعطیلی اصناف به دلیل تاثیرگذاری بر عملکرد سایر بخش‌ها و حتی در شبکه روابط خانوادگی، نقش تعیین کننده‌ای در کنترل گسترش ویروس داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه وضعیت فعلی چندان اطمینان بخش نیست، تصریح کرد: مشاهده برخی رفتار‌های پرخطر از سوی عده‌ای از مردم گویای این است که تصور می‌کنند با چند هفته قرنطینه خانگی و رعایت برخی توصیه‌های بهداشتی، خطری سلامت آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

رستگاری با تاکید بر اینکه رفتار‌های پرخطر شهروندان زنگ خطری برای سلامت همشهریان است، گفت: وضعیت فعلی یزد نتیجه پای کارامدن همه اقشار جامعه است و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و عادی شدن رفتارها، خطرات جبران نا پذیری همچون گسترش شیوع کرونا و افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار