درخواست شماری از اعضای کنگره آمریکا برای مستثنی کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از تحریم‌های ایران

گروهی از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری و وزیر خارجه این کشور، از دولت واشنگتن خواستند در دوره شیوع کرونا، کمک‌های انسان‌دوستانه را از تحریم‌های ایران مستثنی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میدل تاون ترانسکریپت، گروهی از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواسته‌اند تا ضمن شفاف‌سازی ماهیت تحریم‌های ایران، کمک‌های انسان‌دوستانه را از تحریم‌های این کشور مستثنی کند.

به موجب این گزارش، سناتور دموکرات کریس کانز روز ۱۰ آوریل به همراه چند تن دیگر از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری، و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، از دولت ترامپ خواستند تا بحث معافیت تحریم‌ها علیه ایران را شفاف‌سازی کند.

در این نامه بر ضرورت اتخاذ اقدامات جایگزین به منظور کمک به ایران در مبارزه علیه شیوع بیماری کووید-۱۹ تاکید شده است.

این نامه می‌افزاید: تحریم‌های آمریکا علیه هر کشوری به ویژه ایران، بر هر تراکنش بین‌المللی -حتی تراکنش‌ها و معاملات قانونی-تاثیر منفی و خنثی‌کننده علیه آن کشور دارد. البته این تاثیر بخشی از علت موثر بودن تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود، ولی در شرایطی که جهان علیه یک همه‌گیری مرگبار در حال مبارزه است، مجبوریم درباره اینکه کدام یک از تراکنش‌ها ناقض تحریم‌ها به شمار می‌رود و کدامیک با توجه به شرایط موجود مجاز و امکان‌پذیر محسوب می‌شود، روشن و حتی با شفافیت هر چه بیشتر عمل کنیم. 

افزون بر سناتور کانز، سناتور دموکرات باب کیسی، و نیز دین فیلیپس، جیمی راسکین و ریک لارسن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا این نامه را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار