ترامپ بار دیگر گزارش نیویورک تایمز را دروغین دانست

رئیس‌جمهور آمریکا طبق معمول یکی دیگر از گزارش‌های روزنامه نیویورک تایمز را که در آن گفته شده بود او به اخطار‌های متخصصان درباره شیوع کرونا در آمریکا بی‌توجهی کرده است، دروغین توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر روزنامه نیویورک تایمز را به باد انتقاد گرفت و گزارش این روزنامه را درباره توجه نکردن رئیس‌جمهور به هشدار‌های الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی درباره احتمال شیوع کرونا در این کشور را دروغین دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتری‌اش این گزارش را «دروغین» اعلام کرد و گفت آزار تا بعد از آنکه دولت او محدودیت سفر به چین را گسترش داد چیزی نگفته بود. ترامپ نوشت: «گزارش نیویورک تایمز دروغ است، درست مانند خود این روزنامه. من به این دلیل که محدودیت‌هایی را در رابطه با چین خیلی پیش از آنکه دیگران از من بخواهند اعمال کردم، مورد انتقاد بودم.»

او در ادامه درباره گزاش نیویورک تایمز راجع به یادداشتی از سوی پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید، که به ترامپ از پیامد‌های احتمالی شیوع کرونا در آمریکا در تاریخ ۱۹ ژانویه هشدار داده بود نوشت: «آزار تا خیلی بعد‌ها چیزی به من نگفت. یادداشت ناوارو هم حاوی چنین چیزی نبود. این‌ها اخبار دروغین هستند.»

این در حالی است که نیویورک تایمز در گزارش روز شنبه خود نوشت ناوارو در یادداشتی اوایل ژانویه از رئیس‌جمهور خواسته بود محدودیت‌هایی را برای سفر به چین اعمال کند. وقتی اوایل ماه جاری درباره این یادداشت در یک نشست خبری از ترامپ سوال پرسیدند او دریافت چنین چیزی را منکر شد و گفت شک دارد که اگر چنین یادداشتی هم دریافت می‌کرد واکنشی متفاوت از آنچه انجام داده است به این مسئله نشان می‌داد.

رئیس‌جمهور در این خصوص گفت: «فکر نمی‌کنم این تغییری در شرایط ایجاد کند، زیرا من اساسا آنچه که یادداشت می‌گوید، انجام دادم.»

پیش از این نیویورک تایمز در یک گزارش مفصل نوشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که به رئیس جمهور ترامپ در مورد احتمال بروز همه‌گیری کرونا هشدار داده شده است، اما اختلافات داخلی، عدم برنامه‌ریزی و توجه او به منافع خودش منجر به متوقف شدن پاسخگویی مناسب شد.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار