رئیس خزانه انگلیس: شیوع کرونا احتمالا تولید ناخالص داخلی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد

با شیوع گسترده ویروس کرونا در انگلیس و تعطیل شدن تمامی مشاغل در سراسر این کشور، رئیس خزانه انگلیس هشدار داد احتمالا تولید ناخالص داخلی تا ۳۰ درصد کاهش بیابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ریشی سانک، رئیس خزانه انگلیس، در نشست کابینه دولت با موضوع بحث برای کاهش طرح فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه‌های آوریل و ژوئن بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش بیابد.

بنا بر گزارش رویترز، ده نفر از اعضای کابینه بوریس جانسون در این نشست خواستار کاهش طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ماه مه (اردیبهشت) شدند.

به گفته وزیر خزانه انگلیس، «مهم است که با فاصله‌گذاری اجتماعی زیان بیشتری را متحمل نشد. سه هفته دیگر این طرح ادامه می‌یابد، سپس کاهش آن آغاز می‌شود.»

ده روز پیش، مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس، اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شیوع کرونا در این کشور در اواسط آوریل به اوج خود برسد. بنا به نوشته گاردین، حتی پیش از شیوع کرونا اقتصاد انگلیس به دلیل مسئله برگزیت و خروج این کشور از اتحادیه اروپا با کاهش تولید ناخالص داخلی روبرو بود، زیرا فعالیت‌های تجاری در آن کند شده بود. برخی از اقتصاددانان انتظار دارند این کشور رکودی را که در بیش از یک قرن گذشته در تاریخ آن بی‌سابقه‌ای است تجربه کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه امسال بالاترین میزان پس از جنگ جهانی دوم باشد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده انگلیس تاکنون بیش از ۸۴ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده است که از میان آن‌ها بیش از ده هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در این کشور برخی از مقامات و شخصیت‌های مهم نیز به کرونا مبتلا شدند از جمله آن‌ها می‌توان بوریس جانسون، نخست وزیر، شاهزاده چارلز، ولیعهد و همچنین وزیر بهداشت را نام برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار