هشدار بانک جهانی نسبت به رکود شدید اقتصاد افغانستان

بانک جهانی هشدار داد که گسترش ویروس کرونا، بحران شدید اقتصادی را در هشت کشور آسیایی از جمله در افغانستان به دنبال خواهد داشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک جهانی هشدار داد که گسترش ویروس کرونا، بحران شدید اقتصادی را در هشت کشور آسیایی از جمله در افغانستان به دنبال خواهد داشت.

بانک جهانی در گزارش تازه‌ ای نوشته است که افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، مالدیو، نپال، پاکستان و سریلانکا در بدترین وضع در ۴۰ سال گذشته قرار گرفته و با رکود شدید اقتصادی مواجه خواهند شد.

پیشبینی‌های این بانک نشان می ‌دهد که امسال رشد اقتصاد افغانستان زیر صفر قرار خواهد گرفت و بحران کرونا، بیشتر روستانشینان زیر خط فقر را هدف قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی افغانستان در سال جاری میلادی تا منفی ۵.۹ درصد کاهش خواهد یافت که ۶ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

بانک جهانی همچنین از کشورهای جهان خواسته است که برای محافظت از افراد فقیر تلاش کنند.

با این حال، «عبدالحسیب موحد»، معاون فنی اداره‌ ملی آمار و معلومات افغانستان، آمارهای منتشره توسط بانک جهانی درباره رشد اقتصاد افغانستان را نادرست خوانده است.

موحد تاکید کرده است که مهمترین عامل رشد اقتصاد افغانستان، کشاورزی است و با توجه به بارندگی‌های امسال، رشد اقتصاد این کشور مثبت خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار