استفاده از تست آنتی بادی برای تشخیص کرونا

کارشناسان آمریکایی ادعا کردند که با انجام یک تست آنتی‌ بادی می‌توان افراد مصون از ویروس کرونا را تشخیص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پاسخ به این پرسش که چه زمانی و چگونه مردم آمریکا می‌توانند در اماکن عمومی همچون محل کار یا مدرسه حضور داشته باشند به نتایج تست آنتی بادی بستگی دارد؛ یک نوع آزمایش خون که تعیین می‌کند آیا فرد به ویروس کرونا آلوده بوده است یا خیر.

نیویورک تایمز نوشت؛ به گفته کارشناسان آمریکایی افرادی که در برابر این ویروس مقاوم بوده‌اند و مبتلا نبوده‌اند، می توانند به محل کار خود بازگردند. همچنین حائز اهمیت است تا مشخص شود کدام یک از اعضای کادر درمانی در برابر این ویروس مصون مانده‌اند و می‌توانند به مراقبت از فرد بیمار ادامه دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اخیراً اقدام به استفاده از آزمایش‌های آنتی بادی کرده تا مشخص شود چه میزان از جمعیت قبلاً آلوده شده‌اند.

دکتر آنتونی فاوی ، کارشناس برجسته بیماری‌های عفونی در ایالات متحده ، گفت: ظرف مدت یک هفته یا بیشتر، تعداد زیادی نمونه برای آزمایش در دسترس داریم.

ایده ارائه اثبات مصونیت برای بازگشت کارگران به شغل خود در بسیاری از کشورها از جمله انگلیس و ایتالیا مورد استفاده قرار گرفته، اما مانند هر تست جواب‌اش کامل نیست و در صحت جواب این تست ممکن است مشکلاتی بوجود آمده است.

تست سرولوژی چیست؟

هنگامی که بدن شما با یک ویروس روبرو می‌شود، مدتی طول می‌کشد تا فرد مهاجم را تشخیص دهد و یک واکنش ایمنی در بدن اتفاق بیفتد، مولکول‌های ایمنی به نام آنتی بادی‌ها بخش مهمی از این پاسخ هستند.

اولین نوع آنتی بادی که ایمونوگلوبولین IgM نامیده می‌شود، سطح این آنتی‌بادی در طی چند روز پس از شروع عفونت در بدن افزایش می‌یابد. اما IgM یک مبارز عمومی است. برای هدف قرار دادن و از بین بردن ویروس خاص، بدن آن را به نوعی آنتی بادی دیگر بنام ایمونوگلوبولین IgG تبدیل می‌کند که می‌تواند آن ویروس را تشخیص دهد.

با افزایش سطح IgG، سطح IgM کاهش می‌یابد. سطح IgG در حدود ۲۸ روز پس از شروع عفونت به اوج خود می‌رسد.

نوع سوم آنتی بادی بنام IgA در بافت مخاط وجود دارد، مانند پوشش داخلی ریه. IgA برای مبارزه با عفونت‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا مهم است و احتمالاً در مبارزه با ویروس کرونا نیز نقش دارد.

بسیاری از آزمایشاتی که انجام می‌شود به دنبال سطح هر سه آنتی بادی هستند. برخی فقط به دنبال IgM و IgG هستند و برخی دیگر فقط یک نوع را آزمایش می‌کنند.

تست آنتی بادی‌ها چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

دکتر فلورین کرامر ، ویروس شناس در دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک تأکید کرد که از آنجا که آنتی بادی‌ها خیلی دیر در بدن به وجود می‌آیند، این آزمایش‌ها برای تشخیص عفونت زودرس مفید نیستند.

این آزمایشات علاوه بر اینکه در تشخیص وجود آنتی‌بادی در افراد زیادی مؤثر است، برای تعیین اینکه چه کسی از ویروس کرونا مصون مانده و برای تشخیص میزان گسترش ویروس در جامعه نیز کارایی دارد.

۲۵ تا ۵۰ درصد افرادی که به این ویروس آلوده شده‌اند ممکن است هرگز علائمی در بدنشان ظاهر نشود و برخی ممکن است فقط به بیماری خفیف مبتلا شوند. آزمایش‌های سرولوژی قادر خواهد بود این افراد را شناسایی و به محققان کمک کند تا به ارزیابی بهتری از میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کوید_۱۹ دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:  تولید بیش از یک میلیون انواع ملزومات پزشکی و بهداشتی

بیشتر بخوانید:  ورود پژوهشگاه رویان به سلول درمانی بیماری کرونا

بیشتر بخوانید:  رادیوگرافی چقدر برای تشخیص کرونا موثر است؟

بیشتر بخوانید:  رادیوگرافی چقدر برای تشخیص کرونا موثر است؟

بیشتر بخوانید:  دارویی که مانع گسترش ویروس کرونا در بدن می‌شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Azerbaijan
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وقت شمابخیرباشه من هیچ علاعمی تاحالا نداشتم بدنم زیاد عرق میکند میشه لطف کنین راهنمایی بفرمایید بیمار نیستم لطفا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
اينو كه قبلا دكتراي خودمون اختراع كرده بودن و فيلمشم تلويزيون نشون داد پس اينا چي ميگن ؟
آخرین اخبار