امیر ناظمی خبر داد:

وضعیت بنگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات بسیار ناگوار است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتشار پستی در اینستاگرام از وضعیت بنگاه‌های اقتصادی اینترنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در کشور باعث روند کاهشی درآمد بسیاری از کسب و کار‌ها در کشور شد؛ به نظر می‌رسد کسب و کار‌های حوزه فناوری اطلاعات به خاطر نداشتن محدودیت‌های حضور فیزیکی درمحل کسب و کار، تغییر چندانی در روند درآمد آن‌ها وجود نداشته باشد در صورتی که بر اساس پستی که امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران منتشر کرد فقط ۲۵ درصد از بنگاه‌ها تاثیرات مثبت دیده اند.

در ادامه گزارشات ناظمی درباره وضعیت بنگاه‌ها در صفحه شخصی اینستاگرامی‌اش منتشر کرد را مشاهده می‌کنید:

" گسترش کرونا بر کسب‌وکار‌ها یکسان نبوده است. اما گاهی در جلسات مختلف این پیش‌فرض وجود دارد که تمامی زیر بخش‌های فناوری اطلاعات رشد داشته‌اند. به منظور شناسایی این آسیب‌ها دوستان و همکاران خوبم در سازمان بر اساس بانک داده نوآفرین، یک پیمایش تلفنی را با رعایت تنوع کسب‌وکار‌ها و با نمونه آماری ۱۰۰ شرکت انجام داده‌اند که برخی از نتایج آن در تصاویر آمده است.


بیشتر بخوانید: ترافیک بین الملل اینترنت غیرمستقیم در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، ۱۵ درصد افزایش یافته است


واقعیت آن است که بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها به دلیل آن‌که نوآوری در مدل کسب‌وکار دارند و در حقیقت متکی به ارائه خدمات فیزیکی هستند، تاثیرات شدید و نامناسبی پذیرفته‌اند. از تاکسی‌های اینترنتی گرفته تا عرضه‌کنندگان بلیط (خصوصا در حوزه گردشگری و رویدادها) تا ارائه‌دهندگان خدمات تخصصی حرفه‌ای (مانند آچاره یا استادکار که نیروی تخصصی به مشتریان معرفی می‌کرده‌اند) تا پیک‌ها و توزیع‌کنندگان غذا همگی تاثیرات منفی جدی دیده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها ۲۵٪ از بنگاه‌ها تاثیرات مثبت دیده‌اند و بخش عمده کاهش درآمد را تجربه کرده‌اند. همچنین بخش‌هایی مانند تبلیغات نیز با کاهش سفارش و مشتری روبه‌رو شده‌اند.

اما وضعیت ناگوارتر مربوط به کسب‌وکار‌ها و نهاد‌هایی است که پشتیبانان اصلی اکوسیستم هستند. فضا‌های کار اشتراکی تعطیل هستند، شتاب‌دهنده‌ها عملا با توقف روبه‌رو شده‌اند و میزان درخواست‌های جدید و پذیرش سیکل‌های جدید با مشکل روبه‌رو شده است. حتی روند سرمایه‌گذاری‌های مربوط به فرشتگان کسب‌وکار‌ها و صندوق‌های جسورانه نیز تقریبا به حالت توقف درآمده است.

به هر حال این روز‌ها برخلاف دیدگاه‌هایی که فکر می‌کنند حوزه فناوری اطلاعات بسیار روند رو به رشدی داشته است، وضعیت بسیار ناگوار است. همین دیدگاه باعث شده است تا سیاست‌گذاران در توزیع بسته‌های حمایتی این حوزه را اولویت پایین دهند؛ چون فقط فروشگاه‌های اینترنتی، پخش ویدئو و بخش آموزش الکترونیکی را مبنا قرار می‌دهند. همیشه نگاه ناکامل به حوزه‌ها می‌تواند منجر به ندیده شدن آسیب و آسیب‌پذیر شود ".

وضعیت بنگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات بسیار ناگوار است

وضعیت بنگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات بسیار ناگوار است

وضعیت بنگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات بسیار ناگوار است

وضعیت بنگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات بسیار ناگوار است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار