کدام استان‌ها بیشتر کلمه کرونا را در گوگل جست و جو کردند؟

استان‌هایی که کمترین درگیری با ویروس کرونا را داشته اند، در یک ماه گذشته بیشترین جست و جو را در گوگل برای کلمه «کرونا» کرده اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه نشان می‌دهد طی یک ماه گذشته استان‌هایی که کمترین درگیری با ویروس کرونا را داشته اند، بیشترین جست و جو را در گوگل برای کلمه «کرونا» کرده اند.

بیشترین میزان جست و جوی کرونا در گوگل مربوط به استان کهکیلویه و بویر احمد است در حالی که شمار مبتلایان این استان بسیار کم‌تر از برخی از استان‌هایی است که به وضعیت بحرانی رسیده اند.

کمترین میزان جست و جو نیز متعلق به استان گیلان است، در حالی که یکی از استان‌های مطرح در میزان شیوع کرونا است.

در استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کرمان، چهارمحال و بختیاری، فارس، همدان، لرستان و اردبیل، نسبت به جمعیت استان حدود ۹۰ درصد مردم به جست و جوی کلمه «کرونا» در گوگل پرداخته اند. این استان‌ها پس از کهکیلویه و بویر احمد رتبه دوم را در میزان جست و جوی این واژه دارند.


بیشتر بخوانید: کنترل ویروس کرونا با شکسته شدن چرخه انتقال، امکان پذیر است


در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، خوزستان، سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه، قزوین، البرز، هرمزگان، بوشهر، مازندران و تهران نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد مردم نسبت به جمعیت هر استان، این کلمه را طی یک ماه گذشته در گوگل جست و جو کرده و رتبه سوم را در این آمار کسب کرده اند.

در استان‌های قم، کردستان، مرکزی، گلستان و گیلان نیز با وجود جست و جوی این کلمه توسط ۴۰ تا ۶۰ درصد مردم نسبت به جمعیت هر استان، رتبه آخر را در توجه به این کلمه کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید: کرونا از ایران نرفته است/ با سهل انگاری آمار ابتلا افزایش می‌یابد

بیشتر بخوانید: دایر کردن انبار‌های موقت، جهت نگهداری از ملزومات مصرفی مقابله با کرونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار