رئیس میراث فرهنگی اردبیل:

۹۵ درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی اردبیل محقق شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: ۹۵ درصد تعهد اشتغال در این حوزه محقق و در سامانه اشتغال استان اردبیل ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی مغانلو، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، امسال تجهیز و راه اندازی کارگاه‌های آموزشی به ویژه در حوزه صنایع دستی از برنامه‌های اولویت دار در اردبیل به شمار می‌رود.

او تعهد اشتغال میراث فرهنگی شهرستان اردبیل در سال گذشته را ایجاد ۳۵۸ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: ۹۵ درصد تعهد اشتغال در این حوزه محقق و در سامانه اشتغال استان ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل تصریح کرد: از ۳۵۸ مورد اشتغال مورد تعهد در سال گذشته ۳۱۰ مورد تحقق یافت که با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات در این حوزه متوقف شد.

شایقی افزود: در سال ۹۹ تلاش می‌کنیم تا در کنار توسعه کارگاه‌های آموزشی، توسعه و افزایش اشتغال را نیز در راستای تحقق شعار سال در اولویت قرار دهیم.

او با اشاره به نقش و اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال تصریح کرد: با توجه به تاثیر مستقیم توسعه این صنایع در اشتغال، از مهمترین اولویت‌های سال جدید تدوین برنامه‌ها در راستای توسعه آموزش در بخش صنایع دستی و به تبع آن رونق اشتغال در این حوزه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل از برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت مدرسه جعفر اسلامی به عنوان مرکز آموزشی صنایع دستی شماره دو شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: اعتبارات مورد نیاز برای این امر پیش بینی شده و در راستای تامین آن مکاتبات لازم با متولیان امر از جمله فرمانداری انجام شده که در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.