سازمان جهانی بهداشت: اروپا وارد مرحله‌ای بحرانی در جنگ با کرونا خواهد شد

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کشور‌های اروپایی وارد جنگی دشوار در برابر ویروس جدید کرونا خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، سازمان بهداشت جهانی امروز، پنجشنبه هشدار داد کشور‌های اروپایی وارد مرحله‌ای بحرانی در جنگ خود علیه ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ خواهند شد.

این سازمان همچنین اعلام کرد حدود ۵۰ درصد از بار کرونا بر دوش اروپاست و هفته‌های آتی، هفته‌هایی دشوار خواهد بود.

«هانس کلوژ» مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت امروز پنج شنبه در نشستی مطبوعاتی گفت: اروپا در چشم توفان کووید-۱۹ قرار دارد و اکنون ۵۰ درصد از این همه گیری بر دوش این قاره است.

وی همچنین تصریح کرد: هفته‌های آتی، مرحله‌ای دشوار برای قاره اروپا به حساب می‌آید و این قاره نیازمند همبستگی، بیشتر از هر زمان دیگری است.

او گفت: مبتلایان به کرونا در ده روز اخیر در اروپا دو برابر شده و یک میلیون ابتلا را در این قاره به ثبت رساندند؛ هر چند اروپا در دوره آتی ممکن است به تدریج بتواند برخی از محدودیت‌های اعمال شده را که برای مقابله با این بیماری لحاظ شده بود، کاهش دهد.

رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت با هشدار در خصوص شتاب در کاهش محدودیت‌ها گفت: راه سریعی برای بازگشت به اوضاع طبیعی نیست.

وی همچنین بر ضرورت این مسأله که هر دولت باید گام‌های خود را در مسیر کاهش محدودیت‌های کرونا بردارد و نیز توانایی سیستم‌های بهداشتی برای کشف و قرنطینه موارد ابتلای جدید به کرونا تأکید کرد.

تا کنون بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ مبتلا شده اند؛ همچنانکه ۱۳۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. شمار بهبود یافتگان در جهان نیز به بالای ۵۱۶ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار