اجرای دومین مرحله طرح غربالگری کرونا در خراسان رضوی

دومین مرحله طرح غربالگری بیماری کرونا در قالب تماس تلفنی با اولویت شناسایی و تحت نظر قرار دادن گروه های پرخطر در حال اجرا است.

‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا نهبندانی رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله اول طرح غربالگری بیماری کرونا با تمامی خانواده‌های ساکن مناطق زیرپوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شد و افراد دارای علائم مشکوک تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند.
 
نهبندانی افزود: در مرحله دوم این طرح که به تازگی آغاز شده دوباره با تمامی خانوار‌های ساکن مناطق زیر پوشش این دانشگاه که بیش از پنج میلیون نفر هستند، تماس حاصل شده و گروه‌های پرخطر شناسایی و تحت پیگیری قرار می‌گیرند.

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار ادامه داد: گروه‌های پرخطر مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیش فشاری خون، دیابت، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی و عروقی را شامل می شود.

نهبندانی  بیان کرد: علاوه بر تماس از طریق سامانه ۴۰۳۰، اطلاعات افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در پرونده الکترونیک سلامت آنان نیز موجود است.

او تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف مرحله دوم طرح غربالگری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد،مراقبت و پیگیری افراد جا مانده در مرحله اول است.

هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری  خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه نیز توسط سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان خدمات‌رسانی می‌شوند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار