۱۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی خراسان شمالی نقشه کاداستر دارد

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان نقشه کاداستر دارد که از این میزان ۱۶ هزار هکتار در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدباقر منتظری مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برنامه ریزی شده است امسال نیز ۳۴ هزار هکتار دیگر در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شود.

او افزود: سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در راستای قانون جامع حدنگار (کاداستر) و رفع تداخل با هدف سنداردار کردن اراضی کشاورزی در قالب اسناد تک برگی، از سال ۹۴ برنامه تهیه نقشه کاداستر در سطح ۶۵۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی، باغی، دیم و آیش را در دستور کار خود قرار داده است.

او  اظهار امیدواری کرد: در سال جهش تولید با عنایت به قانون جامع حدنگار و تفاهم به عمل آمده بین وزارت جهادکشاورزی و ثبت اسناد و املاک کشور، شاهد صدور سند تک برگی در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی برای مالکان بخش کشاورزی در استان باشیم.

او اظهار داشت: در سفر استانی پارسال هیات دولت به این استان ۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای سال ۹۸ و ۹۹ برای اجرای طرح کاداستر مصوب شده بود.

او با بیان اینکه از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده ۳۰ میلیارد ریال مربوط به سال ۹۸ بود افزود: از این میزان نیز ۲۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافت، از نظر اعتبار در مقایسه با سال ۹۷، ۳۷ درصد رشد دارد.

 منتظری اظهار داشت: سال گذشته اجرای ۶۶ هزار هکتار از اراضی استان برای کاداستر با مشاور قرار داد بسته شد، تاکنون نقشه برداری آن انجام شده و یا در دست تهیه است که در مقایسه با سال ۹۷ نیز ۱۸ درصد رشد دارد.

او افزود: در سال ۹۶، برای اجرای ۵۵ هزار هکتار از اراضی با مشاور قرار داد بسته شده بود. 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.