افتتاح فازدوم آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک

با حضور استاندار مرکزی فازدوم آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک افتتاح کرد.

افتتاح فازدوم آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با حضور آقازاده استاندار مرکزی، فرماندار شهرستان اراک وجمعی از مسئولان مربوطه فازدوم آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک افتتاح شد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حاشیه این افتتاح گفت: آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان راه اندازی شده است.

جمالیان افزود: این آزمایشگاه با خرید و نصب و راه اندازی دستگاه‌های به روز قادر است روزانه حدود ۳۰۰ آزمایش مربوط به را انجام دهد.

او اضافه کرد: اوایل شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور اکثر استان‌ها ناگزیر بودند برای تست کرونا و آزمایش‌های مربوط نمونه هارا به تهران ارسال کنند ودر انتظار جواب باشند، اما در استان مرکزی با آمادگی و برنامه ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود این اتفاق رخ نداد و تمام آزمایشات در مرکز استان گرفته و چند ساعت بعد جواب آماده می‌شد و می‌شود.

اواخر اسفند ماه شیوع ویروس کرونا در کشور شروع شد و یک روز بعد از قم به استان مرکزی رسید، اما با اقدامات خوب، مناسب و به موقع مردم و مسئولان استان مرکزی بیماری کرونا در استان مرکزی کنترل شد و استان مرکزی در استان‌های برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.

با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، استان مرکزی بعد از قم دومین استانی بود که ابتلا به کرونا در آن شیوع پیدا کرد و شهرستان‌های اراک، دلیجان و ساوه به دلیل نزدیکی و مراوده با استان قم جزو شهرستان‌های با شیوع بالا بودند.

بیماران کرونایی در اراک در بیمارستان‌های آیت الله خوانساری، ولیعصر و امیرامومنین و بیماران ساوه در بیمارستان‌های شهید چمران و شهید مدرس و بیماران شهرستان دلیجان در بیمارستان امام صادق بستری هستند و با مدیریت ویروس کرونا در استان مرکزی اکنون تعداد بیماران بستری کرونا در این بیمارستان‌ها رو به کاهش است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.