تداوم حملات متجاوزان به مردم یمن جنایت علیه بشریت است

نشریه آمریکایی گزارش داد تداوم حملات متجاوزان به مردم یمن موجب کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار یمنی شده در حالی که دوسوم مردم این کشور نیازمند مواد غذایی، دارو و آب آشامیدنی سالم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه تحلیلی آمریکایی گلوبالیست نوشت، نبرد سعودی‌ها در یمن که تاکنون بیش از پنج سال طول کشیده، موجب کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار یمنی شده و از جمعیت ۳۰ میلیونی این کشور، ۲۰ میلیون نفر نیازمند مواد غذایی، دارو و آب آشامیدنی سالم هستند.

بیش از ۲ میلیون کودک یمنی نیز به شدت از سوء تغذیه رنج می‌برند و حدود یک میلیون نفر از آن‌ها به بیماری وبا و سایر امراض مبتلا شده و امید چندانی به درمان آن‌ها نیست.

به نوشته این نشریه، با توجه به تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن و کشت و کشتار شهروندان این کشور اعلام آتش بس یکجانبه شبیه به طنز است. گرچه اسلام کشتن افراد بیگناه را منع کرده، اما این دستور حتی توسط سعودی‌ها به عنوان دلیلی برای توقف جنگ در یمن در نظر گرفته نشده است.

این نشریه با تاکید بر بی توجهی عمال سعودی به دستورات اسلامی در زمینه ریخته نشدن خون انسان‌ها نوشت، سعودی‌ها همچنان به جنگ بی رحمانه علیه یمن ادامه دادند. این جنگ یمن را در حالی ویران کردن این کشور، تحمیل درد و رنج غیرقابل تحمل بر میلیون‌ها مرد، زن و کودک بی گناه است.

گلوبالیست سپس به واکاوی اعلام آتش بس یکجانبه سعودی در یمن پرداخت و نوشت، عواملی، چون محدودیت قابلیت‌های نظامی، تاثیر این نبرد در اقتصاد عربستان، رشد فزاینده کاهش منابع مالی به دلیل افت بهای نفت، پیشروی قابل توجه نیروهای یمنی دراستان‌های مهم یمن و افزایش محکومیت جهانی سعودی‌ها وسرانجام درک این که این نبرد طرف پیروز ندارد، از موارد موثر بر این تصمیم عربستان بوده است.

گلوبالیست با توصیه به سعودی‌ها در زمینه تداوم آتش بس و مذاکره با نیروهای یمنی برای رسیدن به توافقنامه صلح نوشت، اکنون زمان آن فرا رسیده که عربستان سعودی از تمسخر کردن دین این کشور که در هسته اصلی آن انسانیت، شفقت و دلسوزی قرار دارد دست کشیده و از ارزش‌های اخلاقی که اصول اساسی آن است، حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار