ضعیف‌ترین خرید‌های تاریخ لیگ برتر؛ جهانبخش در کنار تورس، دی ماریا و رابی کین

یک سایت آلمانی هافبک ایرانی تیم فوتبال برایتون را یکی از ضعیف‌ترین خرید‌های نقل و انتقالات هزاره اخیر لیگ برتر انگلیس توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت Spox ‏ آلمان ۲۳، ۳ مورد از ضعیف‌ترین خرید‌های فصل نقل و انتقالات تاریخ لیگ برتر در هزاره اخیر را نام برد که نام علیرضا جهانبخش به عنوان بیست و سومین نفر در این فهرست قید شده است.

این سایت آلمانی درباره جهانبخش نوشت: مرغان دریایی روی این بازیکن ایرانی ۱۹ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند، اما این وینگر راست نتوانست در ۲۴ بازی اول خود گلی به ثمر برساند، ضمن آنکه در ۳۴ بازی تنها ۲ گل به ثمر رسانده است.

در مقدمه این گزارش آمده است هیچ‌کجا در فوتبال جهان به اندازه انگلیس این همه پول هزینه نمی‌شود، اما پول زیاد همیشه به معنی عملکرد برتر نیست.


‏ spox در ادامه اسامی ضعیف‌ترین خرید‌های نقل و انتقالات در تاریخ لیگ برتر در هزاره اخیر را نام برد که اسامی چندین بازیکن صاحب نام فوتبال جهان هم در بین آن‌ها دیده می‌شود.

در ادامه به نام چند بازیکن سرشناس اشاره می‌شود.

  • فرد (منچستریونایتد ۲۰۱۸ تا به امروز) از شاختار دونتسک با ۵۹ میلیون یورو آمد و نتوانست خودش را در خط میانی یونایتد ثابت کند. همچنین جای خود را در تیم ملی برزیل از دست داد.
  • روبینو (منچسترسیتی، ۲۰۰۸-۲۰۱۰): او یک فصل اول خوب بازی کرد، اما در فصل دوم فقط یک بار گلزنی کرد.
  • آنخل دی ماریا (منچستریونایتد، ۲۰۱۴-۲۰۱۵): یونایتد با کسب ۷۵ میلیون یورو او را به خدمت گرفتند که عملکرد خوبی نداشت. یک سال بعد با ۶۳ میلیون یورو به پاریس رفت.
  • آندرسون (منچستریونایتد، ۲۰۰۷-۲۰۱۴): این بازیکن برزیلی هشت فصل پیراهن شیاطین سرخ را پوشید، اما او به خاطر مصدومیت‌های بسیار، هرگز موفقیت بزرگی را کسب نکرد. سال ۲۰۱۵، لوئیس فن خال بالاخره عذر او را خواست.
  • نولیتو (منچسترسیتی، ۲۰۱۶-۲۰۱۷): سیتی این مهاجم را پس از یک فصل قدرتمند در لالیگا با ۱۸ میلیون یورو جذب کرد. با این حال، او نتوانست در سیتی بدرخشد و در سال ۲۰۱۷ با هفت میلیون یورو به سویا نقل مکان کرد.

جهانبخش در میان ضعیف‌ترین خرید‌های تاریخ لیگ برتر

  • اندی کارول (لیورپول، ۲۰۱۱-۲۰۱۳): با ۴۱ میلیون یورو آمد و و همه را ناامید کرد، مصدوم شد و به کار سیستم لیورپول نیامد. نهایتا سال ۲۰۱۳ با ۱۷.۵ میلیون یورو به وستهام منتقل شد.
  • رولاندو بیانچی (منچسترسیتی، ۲۰۰۷-۲۰۰۸): سیتیزن‌ها به مهاجم رجینا ۱۳ میلیون یورو پرداخت کردند. در ۱۹ بازی، او تنها چهار بار به گل رسید. سپس با انتقاد از روش زندگی انگلیسی مجبور شد این تیم را ترک کند.
  • ماریو بالوتلی (لیورپول، ۲۰۱۴-۲۰۱۶): سرخ‌ها بالوتلی را با ۲۰ میلیون یورو از میلان به خدمت گرفتند. او بعد از ۲۸ بازی در انگلیس کارت زرد بیشتری نسبت به گل هایش داشت و در سال ۲۰۱۶ پس از انتقال قرضی رایگان به نیس، به طور قطعی به این تیم منتقل شد.
  • رابی کین (لیورپول، ۲۰۰۸-۲۰۰۹): سرخ‌ها با ۲۴ میلیون یورو مهاجم برتر آن زمان را به لیورپول آوردند. با این حال، کین به هیچ وجه با فرناندو تورس هماهنگ نبود و پس از شش ماه به مبلغ ۱۶.۷ میلیون یورو به تاتنهام اسپرز منتقل شد.
  • الکسیس سانچز (منچستریونایتد، ۲۰۱۸ - امروز): این بازیکن شیلیایی در اولترافورد همه را ناامید کرد، (۵ گل در ۴۵ بازی، اما دومین حقوق بالا را در لیگ برتر می‌گیرد) که در حال حاضر به اینتر منتقل شده، اما در آنجا هم به عنوان بازیکن جایگزین بازی می‌کند.

جهانبخش در میان ضعیف‌ترین خرید‌های تاریخ لیگ برتر

  • فرناندو تورس (چلسی، ۲۰۱۰-۲۰۱۵): از لیورپول با مبلغ ۵۸.۵۰ میلیون یورو به چلسی آمد، لحظات خوبی را در لندن داشت، اما هرگز نتوانست انتظارات را برآورده سازد.
  • آدریان موتو (چلسی، ۲۰۰۳-۲۰۰۵): مشکلات موتو نه به دلیل گلزنی کم (۱۰ گل در فصل اول) بلکه خارج از زمین بود. محرومیت هفت ماهه بخاطر استفاده از کوکائین، آغاز مناقشه حقوقی او با چلسی بر سر نقض قرارداد بود.
  • الحاجی دیوف (لیورپول، ۲۰۰۲-۲۰۰۴): به عنوان یکی از پدیده‌های جام جهانی ۲۰۰۲ به جمع سرخ‌ها آمد، اما به سرعت همه چیز به یاس تبدیل شد. او فاقد نظم و انضباط بود، مورد نفرت بیشتر هم تیمی هایش بود و در ۸۰ بازی فقط شش بار گلزنی کرد.
  • رادامل فالکائو (منچستریونایتد، ۲۰۱۴-۲۰۱۵): از مادرید به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جهان (۵۵ میلیون یورو) به یونایتد آمد، اما برای لیگ برتر مناسب نبود و در ۲۹ بازی فقط چهار بار موفق به گلزنی شد. حتی فصل بعد هم با رفتن به چلسی بهتر نشد.
  • آندری شفچنکو (چلسی، ۲۰۰۶-۲۰۰۹): بهترین مهاجم دنیا در آن زمان به عنوان هدیه‌ای برای مورینیو به لندن آمد، اما فرم بدنی ضعیف او مشخص بود. او در ۴۸ بازی فقط ۹ بار گلزنی کرد و سپس به باشگاه سابقش یعنی میلان قرض داده شد.

بیشتر بخوانید:گل جهانبخش به چلسی دومین گل برجسته لیگ جزیره


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار