۱۲۰۰ کیلوگرم بذر یونجه برای کشت در دیمزار‌های کم بازده استان سمنان توزیع شد

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم بذر یونجه برای تبدیل ۶۰ هکتار از دیمزار‌های کم بازده استان سمنان به علوفه کاری توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم بذر یونجه برای تبدیل ۶۰ هکتار از دیمزار‌های کم بازده استان سمنان به علوفه کاری توزیع شد.

او افزود: هدف از اجرای پروژه تبدیل دیمزار‌های کم بازده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب، تولید علوفه با کیفیت بالا و در نهایت استفاده صحیح از دیمزار‌هایی است که بدلیل بهره برداری غیر اصولی، حاصلخیزی و توان تولید خود را از دست داده و غیرقابل استفاده رها گردیده اند که خود از عمده‌ترین منابع فرسایش خاک و تولید رسوب در کشور به شمار می‌روند.

سید ابوالفضل ولیئی اشاره کرد: تبدیل دیمزار‌های کم بازده همزمان با اجرای عملیات بیولوژیک مرتع و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به همراه کپه کاری در سطح ۳۸۵۰ هکتار، بذرپاشی در سطح ۹۰۰ هکتار، بذرکاری در سطح ۵۰ هکتار، ذخیره نزولات آسمانی در سطح ۱۰۰ هکتار، حفاظت وقرق در سطح ۴۹۱۵ هکتار و همچنین عملیات بیومکانیک شامل مرمت چشمه و لوله کشی ۸ دهنه چشمه و انتقال آب و ساخت ۶۶ دستگاه آبشخور بهداشتی دام در مراتع شهرستان‌های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدیشهر، دامغان، گرمسار و میامی با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال اجرایی گردیده است.

این مقام مسئول هدف از اجرای عملیات بیولوژیک در سطح مراتع استان را افزایش پوشش گیاهی وعلوفه، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی اعلام کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.