در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین خبرها از برگزاری و داوری آثار جایزه قلم زرین

شرفشاهی گفت: داوری آثار رسیده به جایزه قلم زرین همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم آن را در ۱۴ تیر برگزار کنیم.

کامران شرفشاهی دبیر جایزه قلم زرین، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این جایزه ادبی گفت: داوری آثار رسیده به جایزه قلم زرین همچنان ادامه دارد. سرگروه های هر بخش لیست کتاب هایی را که مورد نظرشان است، تجمیع و به دبیرخانه جایزه قلم زرین ارسال کردند. متأسفانه برگزار نشدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا این تاریخ باعث شد، در تهیه کتاب ها به مشکل بخوریم. معمولاً در سال گذشته کتاب های مورد درخواست داوران از طریق نمایشگاه کتاب یک جا تهیه می شد. اما در حال حاضر باید با ناشرانی که کتاب هایشان مورد درخواست هیئت داوران است، تماس بگیریم. این کار طبعاً زمان بر خواهد بود و امیدواریم در صورت بهبود اوضاع جایزه قلم زرین را در تاریخ تعیین شده و همزمان با روز قلم در چهاردهم تیر برگزار کنیم.

او افزود: چاره‌ای جز در انتظار نشستن و مرور اوضاع و احوال جاری وجود ندارد. داوران کار‌های خود را با دقت و سرعت قابل انتظار انجام می‌دهند و بسیاری از ناشران و پدید آورندگان کتاب‌های خود را در حوزه ادبیات برای شرکت در جایزه قلم زرین فرستادند. برخی ناشران برخلاف سال‌های قبل این نکته را بیان کردند که چون قیمت کتاب‌ها دیگر مانند گذشته ارزان نیست، اگر مایل به دریافت کتاب هایشان هستیم باید هزینه کتاب‌ها را بپردازیم. این مشکلی است که افزایش قیمت کتاب به وجود آورده و موجب کمرنگ شدن حضور ناشران در جشنواره‌ها و رویداد‌های ادبی شده است. این دسته ار ناشران در سال‌های قبل هم در جایزه قلم زرین شرکت کرده بودند.

دبیر جایزه قلم زرین ادامه داد: چون برخی از کتاب‌های مورد درخواست هیئت داوران جایزه قلم زرین بسیار گران است، افزایش قیمت کتاب باعث شده ناشران نه تنها در جشنواره‌ها و رویداد‌های کتاب شرکت نکنند بلکه دیگر مانند گذشته شاهد اهدای کتاب به وسیله ناشران و مولفان نیستیم. این مسئله تاثیر نامطلوبی روی مراودات فرهنگی گذاشته است. هیئت مدیره انجمن قلم ایران در حال رصد سیر شیوع کرونا در کشور است. در صورتی که تا تاریخ نیمه تیرماه شاهد بهبود اوضاع نباشیم، گزینه اول انجمن به تعویق افتادن اختتامیه است. اگر همچنان حالت بحرانی ادامه داشته باشد، احتمال اینکه مراسم اختتامیه به صورت مجازی برگزار شود هست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.