کسری بودجه امسال آمریکا احتمالا به حدود چهار تریلیون دلار می‌رسد

پیش‌بینی‌های کمیته مسئول بودجه فدرال حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۳ میزان بدهی آمریکا از رکورد قبلی خود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ از افزایش بی‌سابقه میزان بدهی آمریکا خبر داد و نوشت کسری بودجه سالانه این کشور احتمالا امسال به حدود چهار تریلیون دلار خواهد رسید.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی در گزارشی افزود: پیش‌بینی‌های کمیته مسئول بودجه فدرال حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۳ میزان بدهی آمریکا از رکورد قبلی خود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بیشتر خواهد شد. این پیش‌بینی‌ها تنها شامل هزینه‌هایی می‌شود که تاکنون در یک بحران سه ماهه که موجب شد کنگره بودجه اضطراری ۲.۳ تریلیون دلاری در نظر بگیرد، به تصویب رسیده است. اما به طور قطع هزینه‌های بیشتری انجام خواهد، زیرا شیوع ویروس کرونا باعث از بین رفتن میلیون‌ها شغل و هزاران تجارت شده و درآمد‌های مالیاتی دولت‌های محلی و فدرال را کاهش داده است. حتی پیش از این بحران نیز میزان بدهی آمریکا به نسبت تولید ناخالص داخلی تا بیش از دو برابر افزایش یافته و از ۳۵ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۷۹ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده بود.

در بدترین حالت کمیته مسئول بودجه فدرال پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میزان بدهی آمریکا به نسبت تولید ناخالص داخلی این کشور به ۱۱۷ درصد خواهد رسید و به راحتی از رکورد قبلی که متعلق به سال ۱۹۴۶ بوده و ۱۰۶ درصد گزارش شده است، بیشتر خواهد شد.

با شیوع ویروس کرونا، «ساعت بدهی آمریکا» که در خیابان چهل و دوم منطقه منهتن نیویورک قرار دارد، در هر ثانیه افزایش ده‌ها هزار دلاری بدهی این کشور را به رهگذران نشان می‌دهد. این‌ها تنها شماره‌های روی یک صفحه نیستند بلکه آینده یک کشور هستند که هر لحظه بیشتر رو به سیاهی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۲:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
از اقتصاد ایران حرف بزنید
آخرین اخبار