روسیه: آماده تشدید همکاری های نظامی با افغانستان هستیم

سفیر روسیه در کابل تاکید کرد که کشورش به تشدید همکاری های نظامی با افغانستان، پس از حل بحران انتخاباتی این کشور امیدوار است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، الكساندر مانتیتسكی، سفیر روسیه در کابل تاکید کرد که کشورش به تشدید همکاری های نظامی با افغانستان، پس از حل بحران انتخاباتی این کشور امیدوار است.

وی اظهار داشت داشت: مسکو امیدوار است پس از حل بحران افغانستان که در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بروز نموده است، همکاری های نظامی بین مسكو و كابل شدت بگیرد.

سفیر روسیه در کابل افزود: در ارتباط با سیر پیگیری ارتش آمریکا و ماموریت حمایت قاطع ناتو برای احیای ارتش افغانستان به روشی غربی، همکاری ها در حوزه نظامی - فنی تاکنون در دستور کار دو جانبه روسیه و افغانستان قرار ندارد.

مانتیتسکی بیان داشت: ما همیشه آماده هستیم تا درخواست شرکای افغانستانی خود را برای تهیه سلاح و تجهیزات نظامی روسیه به طور سازنده در نظر بگیریم.

سفیر روسیه در کابل گفت: قابلیت اطمینان هلیکوپترهای روسیه ، عملکرد و سازگاری آنها با شرایط افغانستان بارها توسط فرماندهان ارشد نیروهای امنیت ملی افغانستان تایید شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار