وزیر نفت سوریه: سخن از رفع تحریم‌های آمریکا، دروغی بیش نیست

وزیر نفت سوریه ادعا‌ها در خصوص کاهش تحریم‌های آمریکا بر سوریه را نوعی دروغ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، علی غانم، وزیر نفت سوریه ادعا‌ها و شایعات در خصوص کاهش تحریم‌های آمریکا علیه سوریه را نوعی دروغ خواند.

وی در گفتگو با شبکه «السوریه» که شب گذشته پخش شد، گفت اظهارات در خصوص کاهش تحریم‌ها بطور رسمی منتشر نشده و تنها در سطح رسانه‌ای بوده است. او همچنین تصریح کرد: تحریم‌ها همچنان پابرجاست و هیچ تحریمی ملغی نشده است. همین مسأله سبب شده تا مشکلاتی که کشور در تأمین مشتقات نفتی و غیر نفتی دارد و از آن رنج می‌برد، همچنان پابرجا باشد.

علی غانم، وزیر نفت سوریه در خصوص کاهش قیمت‌های جهانی نفت و تأثیر آن بر کشورش نیز گفت: دشواری‌ها در تأمین مشتقات نفتی سبب هزینه اضافی بر قیمت نفت سوریه می‌شود و قیمت مشتقات در داخل کشور هرگز از کاهش قمت جهانی نفت متأثر نخواهد شد.

علی غانم با بیان اینکه دولت سیاست حمایت از مشتقات نفتی را ادامه می‌دهد، گفت دولت از مشتقات نفتی به میزان روزانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیره طبق قیمت برنت حمایت می‌کند.

وزیر نفت سوریه همچنین اعلام کرد کاهش قیمت جهانی نفت تأثیری مثبت بر جای گذاشته و فاکتور‌های نفتی کاهش یافته و این مسأله بر واردات نیز به شکلی مثبت تأثیر داشته است. او همچنین گفت دشواری‌هایی که در بحث نفت رسانی نفتکش‌ها وجود دارد، در کنار تحریم‌ها و محاصره اقتصادی سبب می‌شود تا بهای نفت به میزانی متفاوت‌تر از قیمت جهانی نفت برسد.

وزیر نفت سوریه همچنین اعلام کرد بیشتر وارادت در این زمینه، از طریق کشور‌های دوست انجام می‌شود و آنچه که از تحریم‌ها بر سوریه جاری شده، بر دوستان سوریه نیز در حال اجراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار