صف‌های طولانی برای دریافت کمک غذایی در آمریکا+ عکس

در پی شیوع کرونا در آمریکا، علاوه بر بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی، موسسسات خیریه و بانک‌های غذا هم با فشار زیادی به دلیل تعداد بالای مراجعات مواجه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شیوع ویروس کرونا در آمریکا علاوه بر زندگی روزمره، فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل را نیز تحت تاثیر قرار داده است به گونه‌ای که بیشتر آمریکایی‌ها به دلیل بیکاری و مشکلات مالی مجبور به استفاده از بیمه بیکاری خود شده اند. در این میان علاوه بر بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی، گروه دیگری نیز متحمل فشار ناشی از شیوع کرونا بوده‌اند و آن موسسسات خیریه در آمریکا هستند.

شیوع ویروس کرونا در کنار تبعات منفی خود، بار موسسات خیریه را برای کمک رسانی و توزیع غذا سنگین کرده است. از آنجایی که بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل شیوع بیماری شغل خود را از دست داده اند، از پیامد‌های آن که بی کاری و عدم توانایی مالی است رنج می‌برند. این موضوع باعث شده ۷۰ درصد از موسسات خیریه فعالیت خود را برای تامین غذا متمرکز کنند.

بزرگترین موسسه خیریه تامین غذا در آمریکا «فیدینگ آمریکا»، در سراسر این کشور بانک‌هایی را برای توزیع غذا دارد. وظیفه این بانک‌ها تامین غذای نیازمندان است. با این حال، شیوع بیماری کووید-۱۹ و مشکلات مالی ناشی از تعطیلی مشاغل باعث شده است حتی مردم عادی آمریکا نیز برای دریافت غذا به این بانک‌ها مراجعه کنند.

بسیاری از این افراد حتی پول کافی برای خرید غذا ندارند و به گفته مسئولان این موسسه، تعداد شهروندان عادی که نیازمند دریافت غذا هستند رو به افزایش است.

صف‌های طولانی مقابل بانک‌های غذا پس از شیوع کرونا در آمریکا+عکس

در موارد متعددی، آمریکایی‌ها برای دریافت غذا [یا مواد غذایی] در صف‌های طولانی مقابل این بانک‌ها انتظار می‌کشند. به گفته «اریک کوپر»، رئیس بانک غذای منطقه سن آنتونیو، صف‌های دریافت غذا مقابل این بانک به حدی طولانی است که گاهی به کیلومتر می‌رسد. همچنین شمار افرادی که طی یک هفته گذشته درصدد دریافت غذا از این بانک بوده اند به ده هزار نفر می‌رسد.

وی گفت: پایانی برای این بحران و صف‌های طولانی غذا وجود ندارد و حتی با ادامه شیوع بیماری و کمبود غذا، احتمال طولانی‌تر شدن این صف‌ها نیز وجود دارد.

صف‌های طولانی مقابل بانک‌های غذا پس از شیوع کرونا در آمریکا+عکس

کوپر در ادامه افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا، بانک غذا در سن آنتونیو در هفته به حدود ۶۰ هزار نفر خدمات می‌داد که اکنون این آمار دو برابر شده و به ۱۲۰ هزار نفر رسیده است. در حال حاضر، صف‌ها برای دریافت غذا بسیار طولانی است و ما باید آماده پذیرایی از آن‌ها باشیم. تنها نگرانی ما درباره مقدار غذا است که آیا غذای کافی برای دادن به افراد داخل صف داریم یا نه. در چنین حالتی ما باید منتظر یک معجزه باشیم.

طبق آمار سازمان غذای آمریکا، بیش از ۱۷ میلیون آمریکایی [۱۷.۱ میلیون] در سایه شیوع ویروس کرونا به زودی وارد مرحله کمبود غذا می‌شوند.

«کیتی فیتزجرالد»، مدیرعامل شبکه سازمان‌های خیریه آمریکا معتقد است این بیماری همه گیر "توفان کامل" را ایجاد کرده است؛ وضعیتی که در تمام پنجاه سال گذشته بی سابقه بوده است. وی تأکید کرد سازمان‌های غذا علاوه بر کمبود ماسک و دستکش پزشکی، از کمبود کارگران و داوطلبانی که از بیماری می‌ترسند نیز رنج می‌برند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸۸۶ هزار آمریکایی را مبتلا کرده است که این میان بیش از ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در ووهان چین نمایان شد و از آن پس در بیش از ۲۱۰ کشور و منطقه جهان گسترش یافت. این بیماری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و شمار جانباختگان آن نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کامران
۲۲:۱۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
این حرکات باعث شورش و هرج و مرج در داخل امریکا و فروپاشی ایالات متحده خواهد شد . فقط یکم صبر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بدبختا . واقعا آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار