آمار پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان باید تجزیه و تحلیل شود

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آمار سازمان پزشکی قانونی این استان باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: آمار سازمان پزشکی قانونی این استان باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و نتایج آن در اختیار سازمان‌هایی که نیازمند این گزارش تحلیلی هستند قرار داده شود تا براساس آن برنامه آینده تعیین و اجرا شود.

او  در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به کمبود نیرو در این حوزه، کار نسبت به ادارات سایر استان‌ها سخت‌تر است.

او بر تلاش بیشتر پزشکی قانونی برای احقاق حقوق مردم تاکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نزاع در راس آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی استان قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: در سال گذشته، نزاع در راس آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی این استان قرار داشت.

رضا عبدی افزود: سال گذشته حدود ۳۱هزار معاینه مراجعان به صورت سرپایی انجام شده که از این میزان در بخش نزاع هشت هزار و ۶۰۰مورد بوده و خوشبختانه نسبت به سال ۹۷، نیم درصد کاهش داشته است.

اوگفت: همچنین پارسال‌هفت هزارو ۷۰۰نفر مراجعه‌کننده در حوزه تصادفات داشته‌ایم که نسبت به سال ۹۷ در این بخش ۲.۴ دهم درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان خاطرنشان‌کرد: با توجه به شیوع کرونا آمار مراجعات در بخش تصادفات طی ۲ ماه اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و سال ۹۸ اولین سالی است که در این استان شاهد کاهش آمار در این زمینه هستیم.

اوادامه داد: سال گذشته ۳۹۶مورد مجوز سقط درمانی در استان صادر شده که این رقم سال ۹۷، ۳۵۹مورد بوده است.

عبدی اظهارداشت: ارجاع اجساد به پزشکی قانونی ۲ هزارو ۵۳۰مورد بوده که نسبت به سال ۹۷، چهار درصد رشد داشته و تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری و برون شهری به ترتیب ۱۰ و چهار درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار