سه طرح معدنی آماده واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سه طرح معدنی در استان آماده برداشت و واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست شورای معادن این استان اظهار داشت: سه طرح معدنی در استان آماده برداشت و واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی شد.

او افزود: معدن گنبد نمکی در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، معدن دولومیت در شهرستان‌های اردل و بروجن و معادن مرمریت در شهرستان‌های بروجن، لردگان و اردل از جمله معادن قابل برداشت در استان است.

رستمی اضافه کرد: امسال معدن فسفات در شهرستان لردگان، مطالعه ژئوتوریسم در منطقه مشایخ کیار و امکان‌سنجی تولید کاغذ از سنگ آهک نیز در مرحله مطالعه قرار گرفته است.

او ادامه داد: معادن مس، روی و کبالت در منطقه سبزکوه و معدن طلا، مس و کانی‌های فلزی در روستای مارکده شهرستان سامان نیز از جمله پهنه‌های معدنی استان به شمار می‌رود، که در مرحله اکتشاف قرار گرفته است.

رستمی، سازمان ایمیدرو برای مطالعه محدوده‌های معدنی روستای مارکده اعلام آمادگی کرده است.

او با بیان اینکه ذخایر دولومیت در استان از حجم بالایی برخوردار است گفت: در پی جذب سرمایه‌گذار برای استخراج این ذخایر معدنی هستیم.

رستمی نبود واحد‌های «قله بر» را از چالش‌های بخش معدن استان بیان و اضافه کرد: نبود چنین واحد‌هایی سبب شده تا محموله‌های معدنی استان به صورت خام به فروش برسد و ضایعات معدنی در استان افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار