کشته و زخمی شدن ۷۸۹ غیرنظامی پس از توافق صلح آمریکا و طالبان

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت: حملات طالبان پس از صلح با آمریکا منجر به کشته و زخمی شدن ۷۸۹ غیرنظامی شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان امروز (شنبه ۶ ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت: طالبان پس از امضای توافقنامه صلح با آمریکا، حملات خود را افزایش داده و روزانه حداقل ۱۵ غیرنظامی در حملات طالبان کشته و زخمی شده اند.

جاوید فیصل اظهار داشت: پس از امضای توافقنامه صلح طالبان، این گروه دو هزار و ۸۰۴ حمله علیه نیروهای افغانستان انجام داده‌ است که در این حملات ۷۸۹ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که پس از امضای توافق صلح آمریکا و طالبان، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ عضو طالبان در دفع حمله طالبان از سوی نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تنها در یک هفته‌ گذشته، ۳۰۹ طالب در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشته و ۲۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

جاوید فیصل افزود: با وجود حملات طالبان، حکومت افغانستان برای پیشرفت در پروسه صلح متعهد است و طالبان باید از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به آزادی زندانیان طالبان اضافه کرد: «زندانیانی که تعهد به عدم بازگشت به جنگ داشته باشند، مسن باشند، حبس باقیمانده‌ شان کم باشد و کسانی که برای امنیت ملی ما و شرکای ما خطرناک نباشند آزاد می‌شوند؛ اما کسانی که برای امنیت ما خطرناک باشند آزاد نمی‌شوند.

گفتنی است که تاکنون ۵۵۰ زندانی طالبان توسط دولت افغانستان و ۶۱ زندانی دولتی از سوی طالبان آزاد شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.