میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهش تولید با هماهنگی سه قوه عملی می‌شود

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: قوه قضائیه باید در جهت حمایت از تولید قدم بردارد و دولت هم با اقدامات خود آن را تسریع کند.

بخشی از وظیفه تحقق شعار سال برعهده قوه قضائیه استمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت دهم  در گفت‌وگو با خبرنگار  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال ۹۹ مبنی بر «جهش تولید» گفت: این نام گذاری‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در واقع راهبرد‌هایی است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور ارائه می‌شود و محصول مجموعه‌ای از هم فکری‌ها و مشورت‌ها با نخبگان و مسئولان کشور بوده که در قالب یک شعار راهبردی ارائه می‌شود.

او ادامه داد:  این موضوع هم که ده سال مقام معظم رهبری نام گذاری‌های اقتصادی را مد نظر قرار داند یعنی مساله اقتصادی اولویت اول کشورماست و حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی هم در کنار آن قابل حل است؛ به بیانی دیگر ما اگر بتوانیم معیشت مردم را درست کنیم و  اشتغال برای جوانان درست شود  طبعا تلاش‌ها و فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم جواب خواهد داد.

میرتاج‌الدینی افزود: البته این به این معنا نیست که ما کلا کار‌های فرهنگی را رها کنیم، زیرا کار‌های فرهنگی بصورت مداوم باید تکرار شود، اما برای اینکه کار‌های فرهنگی خوب رشد کرده و نتیجه بخش باشد باید موانع از سر راه برداشته شود که یکی از این موانع مشکلات اقتصادی است؛ برای مثال اگر مشکلات معیشتی حل نشود، نمی‌توان جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده که یک امر مهم فرهنگی است دعوت کرد.

معاون پارلمانی دولت دهم گفت:  نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری که در طی سال‌های اخیر موضوعات اقتصادی را در بر داشته بیشتر به این سبب بوده که مسئولان کشور اعم از دولت و مجلس و حتی قوه قضائیه به این مهم سوق داده شوند که در این عرصه با حرکت‌های معمولی نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به تفاوت شعار رونق تولید و جهش تولید بیان کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته را سال رونق تولید و امسال را جهش تولید نام گذار‌ی کردند؛ اما جهش تولید جز با کار جهادی و هماهنگی بین سه قوه عملی نمی‌شود.

او خاطر نشان کرد: برای مثال قوه قضائیه باید موانعی که پیش روی تولید است را بردارد، مثلا الان که ما از سوی دشمنان هم تحریم هستیم تولیدکننده نباید در داخل هم با محرومیت مواجه باشد، زیرا متاسفانه بعضا حساب‌های بانکی آن‌ها را بسته و جلوی صادرات او را هم می‌گیرند؛ آیا این نامی به جز خود تحریمی دارد؟

فعال اصولگرا ادامه داد: آیا با این شرایط تولیدکننده می‌تواند کار تولید خود را ادامه دهد؟ آیا این باعث نمی‌شود کلی کارگر بیکار شود؟ مواردی از این دست به شدت به ما گزارش می‌شود که در اینجا قوه قضائیه باید دست به کار شده و مشکلات به این قوه ارجاع داده ‌شود.

معاون پارلمانی دولت دهم بیان کرد: برای مثال ما در تبریز شاهد این بودیم که برخی تولیدکنندگان مشکلات خود را با قوه قضائیه در میان گذاشته و گفتند که به علت مشکلاتی که در روند بانکی بوده حساب‌های بانکی برخی از واحد‌های تولیدی بسته شده ؛ الان چند ماه از این موضوع گذشته، ولی هنوز مشکلات آن‌ها حل نشده و این در حالی است که این‌ها باید در عرض یک هفته حل شود.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: پس قوه قضائیه هم باید در جهت حمایت از تولید قدم بردارد و از سوی دیگر هم دولت با اقدامات عادی و با حرکت لاک پشتی نمی‌تواند به این مهم دست یابد و مجلس هم باید این موانع را شناسایی کند؛ انشاالله ما در مجلس یازدهم یکی از اقداماتمان حمایت از تولید و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است؛ زیرا موانع باید از سر راه برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار