اختصاص ۲۰ میلیارد تومان دیگر به حوزه آبخیزداری خراسان جنوبی

۲۰ میلیارد تومان اعتبار اضافه بر اعتبارات مالی سال ۹۸ به حوزه آبخیزداری خراسان جنوبی اختصاص یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: نقش بسزای آبخیزداری در تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی،هزینه کمتر سازه‌های آبخیزداری نسبت به احداث سد و همچنین اجرای سریع و زودبازده بودن آن، سبب شده عملکردی موفق و مثبت در حوزه‌های آبخیز استان داشته باشیم و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اضافه بر اعتبارات سال مالی به منابع طبیعی استان اختصاص یابد.

او  تخصیص کامل اعتبارات مصوب و پایداری رقم‌های اعتباری ویژه مانند صندوق توسعه برای طرح‌های این حوزه را از خواسته‌های منابع طبیعی برای احداث سازه‌های آبخیزداری بیشتر عنوان کرد و افزود: سال گذشته، اتفاقات خوبی به سبب اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان رقم خورد که مهمترین آن‌ها زنده شدن تعدادی از قنات‌های خشکیده بود.

نصرآبادی، کاشت گونه‌های گیاهی مناسب، کشت نواری، کشت درختان با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، جنگل کاری، مقابله با گسترش بیابان، توسعه مراتع بذر کاشت و مدیریت ترکیب گیاهان مرتعی را از جمله اقدامات طرح‌های آبخیزداری استان عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: به ازای هر هکتار اجرای عملیات آبخیزداری می‌توان هزار متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی تزریق کرد.

او با اشاره به وجود واقعیت‌های انکارناپذیر درباره کیفیت آبخیزداری گفت: سالانه به طور متوسط ۷۰۰ میلیون متر مکعب رواناب در استان جاری و اغلب از دسترس خارج می‌شود که با احداث سازه‌های آبخیزداری می‌توان از آن استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار