انسداد ۶۱۲ حلقه چاه غیر مجاز آب از منابع زیرزمینی در مهاباد

رئیس امور آب شهرستان مهاباد گفت: ۶۱۲ حلقه چاه غیرمجاز آب در شهرستان مهاباد شناسایی و به دستور مقام قضایی مسدود شد.

رحمانی رئیس امور آب شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور مقابله با برداشت‌های غیر مجاز آب‌های زیر زمینی تاکنون ۶۱۲ حلقه چاه با حجم تخلیه سالانه ۴.۹۴ میلیون متر مکعب در این شهرستان به دستور مقام قضایی مسدود شده است.

او با اعلام اینکه طرح انسداد چاه‌های غیر مجاز از سال ۹۳ در این شهرستان کلید خورده است، افزود: کل چاه‌های شناسایی شده غیر مجاز ۵ هزار و ۳۶۴ مورد با حجم تخلیه ۷۰.۲۵ میلیون متر مکعب است.

رحمانی اضافه کرد: پارسال نیز ۳۴ حلقه چاه غیر مجاز آب طی سال جاری با دستور مراجع قضایی مسدود شده که پنج حلقه از حفاری‌های جدید جلوگیری شده است.

رئیس امور آب شهرستان مهاباد اظهار داشت: برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش منابع زیرزمینی آب و پایین رفتن سطح آن می‌شود، به طوری که فرونشست زمین را نیز به دنبال دارد.

او تصریح کرد: همچنین هزار و ۵۷۵ حلقه چاه پروانه دار با حجم تخلیه ۵۴.۶۳ میلیون متر مکعب وجود دارد و مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.