اولین واکنش نخست‌وزیر ژاپن به شایعات مربوط به وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی

«آبه شینزو» در اولین واکنش نسبت به شایعات منتشره درباره وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی گفت اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد از گزارش‌های مربوط به وضعیت سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مطلع است و از نزدیک تحولات آن را دنبال می‌کند.

نخست وزیر ژاپن امروز (سه شنبه) در اولین واکنش نسبت به شایعات منتشره درباره مرگ رهبر کره شمالی اعلام کرد که در جریان این گزارش‌ها قرار دارد. آبه در نشست پارلمان ژاپن اعلام کرد از نزدیک اخبار مربوط به وضعیت سلامتی کیم جونگ اون را رصد می‌کند.

در حالیکه طی یک هفته گذشته شایعات بسیاری در خصوص مرگ رهبر کره شمالی مطرح شد، اما رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه نامه‌ای از سوی کیم جونگ اون خطاب به «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی را منتشر کردند. کیم طی این نامه خطاب به رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سالروز آزادی آفریقای جنوبی را به او و ملت این کشور تبریک گفته است.

بیشتر بخوانید: همه حرف‌وحدیث‌ها درباره مرگ رهبر کره شمالی؛ از زندگی نباتی تا ترور بیولوژیک

روز یکشنبه هم «مون چانگ این» مشاور ریاست جمهوری کره جنوبی به سی‌ان‌ان تاکید کرده بود که رهبر کره شمالی علی‌رغم گمانه زنی‌ها، «زنده و سالم» است. مشاور رئیس جمهور کره جنوبی، این را هم گفته بود که کیم از تاریخ ۱۳ آوریل در منطقه «وونسان» در سواحل شرقی این کشور اقامت داشته است.

گمانه زنی‌ها درباره سلامتی کیم جونگ اون در اوایل ماه میلادی هنگامی آغاز شد که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد وی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و گفته می‌شود حال وی «وخیم» است. کیم در جشن سالانه سالگرد تولد پدربزرگش، که بزرگترین و مهم‌ترین مراسم در کره شمالی بود، حضور پیدا نکرد. برخی گمانه‌ها نیز حاکی از کشته شدن رهبر کره شمالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار