افتتاح اولین کارخانه شتاب دهنده بیوتکنولوژی کشور در اراک

اولین کارخانه شتاب دهنده بیوتکنولوژی کشور در پارک علم و فناوری استان مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اولین کارخانه شتاب دهنده بیوتکنولوژی کشور در حوزه صنایع غذایی در پارک علم و فناوری استان مرکزی در اراک به بهره برداری رسید.

افتتاح اولین کارخانه شتاب دهنده بیوتکنولوژی کشور در اراک

قریبی مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه مراسم افتتاح در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این مجموعه غذایی با حمایت مالی صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی با صرف مبلغ ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طراحی و ساخته و انجام شده است.

قریبی افزود: مجموعه شتاب دهنده بیوتکنولوژی به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده در بخش صنعت و تکنولوژی کشور ما وجود داشت و تا به حال تکنولوژی به این صورت درست می‌شد که کار تحقیقاتی را در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها انجام می‌دادند و باید می‌بردند در محیط صنعتی اجرا می‌کردند

او اضافه کرد: از این مجموعه می‌توان همیشه به عنوان مرکز آرندی تمام کارخانه‌های حوزه بیوتکنولوژی استفاده کرد و این کاری که این مجموعه انجام میدهد یک بازوی کمکی خیلی قوی برای حوزه فناوری هست تا فناور بتواند محصولی که در آزمایشگاه تولید کرده را در اینجا تست صنعتی کند..

مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در این مجموعه می‌توانیم ببینیم که آیا محصول تولید شده قدرت ورود به بخش صنعت را دارد یا خیر و مجموعه طوری طراحی شده که بتوان پروژه را کاملا به صورت اتوماتیک از منزل یا دانشگاه کنترل کرد.

او ادامه داد: امیدواریم که بعد از این مجموعه کارخانه نوآوری دوم در بحث مواد شیمیایی را راه‌اندازی می‌کنیم که زیرساخت‌ها برای این کار آماده شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.