پیش بینی برداشت بیش از ۱۰ تن توت فرنگی در گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: به همت دو برادر زیبدی، امسال بیش از ۱۰ تن محصول توت فرنگی در شهرستان گناباد برداشت می‌شود.

علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در سطح شهرستان گناباد سه هزار متر مربع توت فرنگی توسط دو برادر در دهستان زیبد گناباد در گلخانه کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ تن توت فرنگی برداشت شود.

او افزود: جهت استفاده بهینه از آب، خاک و سایر نهاده‌های کشاورزی، بهترین حالت این است که کشت را از مزرعه به گلخانه سوق دهیم که این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، موجب تولید ۱۰ برابری محصول نسبت به مزرعه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: توت فرنگی به خاطر اینکه جزو میوه‌های نوبرانه فصل بهار است و دارای عطر خوب و میوه‌ای خوش رنگ و با خاصیت فراوان است، خوشبختانه مشتریان خاص خود را دارد.

حسین زاده با اشاره به حمایت از کشاورزانی که قصد کشت محصول توت فرنگی را دارند، بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از این میوه و بازدهی خوب آن، تسهیلات ارزان قیمتی برای کشاورزان متقاضی کشت این محصول در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: چه چیز‌هایی بخوریم که در طول روزه داری تشنه نشویم؟

او با برشمردن خواص این میوه، تصریح کرد: توت فرنگی نشاط آور است، ارزش غذایی بالایی دارد، سرشار از ویتامین هاست و در درمان التهاب‌ها نیز موثر است.

انتهای پیام// ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار