استقبال فلسطین از حق محاکمه رژیم صهیونیستی

فلسطین از گزارش دادستان دیوان کیفری بین المللی در خصوص حق محاکمه رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین از گزارش اخیر «فاتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین المللی در خصوص حق طرح دعوی فلسطین علیه مقامات رژیم صهیونیستی در این دادگاه استقبال کرد.

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای گفت: دادستان دیوان کیفری بین المللی بر حقایقی مهر تأیید زد که بیانگر آن است صلاحیت قانونی این دیوان، سرزمین فلسطین اشغالی که شامل کرانه باختری و از جمله قدس شرقی و نوار غزه نیز می‌شود را در بر می‌گیرد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواهان آن شد دیوان کیفری بین المللی، مقدمات اولیه برای صدور تصمیم خود را در سریعترین زمان ممکن فراهم کند.

المالکی گفت: تصمیم صحیح این دیوان که با قوانین عادلانه سازگاری دارد، به منزله پایان بخشیدن به دوره‌ای طولانی از مصونیت و فرار از مجازات در زمینه جرایمی است که بررسی آن‌ها در صلاحیت این دادگاه قرار گرفته است.

از سوی دیگر، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گزارش دادستان دیوان کیفری بین المللی را شجاعانه و مسئولانه خواند.

عریقات گفت افتخار می‌کند که وظیفه دادستانی دیوان کیفری بین المللی به منظور پرسشگری و احقاق عدالتی که این دیوان بخاطر آن برپا شده، به فاتو بنسودا واگذار شده است. او همچنین بر اهمیت این اقدام به این اعتبار که سبب حمایت از حقوق ملت فلسطین خواهد شد، تإکید کرد.

پیشتر دادستان دیوان کیفری بین المللی بر حق طرح دعوی فلسطین علیه مقامات رژیم صهیونیستی و پیگرد اسرائیل بخاطر جنایاتش مهر تأیید زده بود.

در این گزارش ۶۰ صفحه ای، دادستان دیوان کیفری بین المللی به علل و چگونگی قدرت این دادگاه در زمینه پیگرد قضایی جنایات مرتکب شده در سرزمین‌های اشغالی پرداخته بود. همچنین در دسامبر ۲۰۱۹، فاتو بنسودا، دادستان این دیوان از بازگشایی تحقیقاتی در زمینه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار