بازی‌های ساحلی جهانی ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

بازی‌های ساحلی جهانی سال آینده به دلیل شیوع کرونا تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت Insidethegames با انتشار خبری فاش کرد که انجمن کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) بازی‌های ساحلی جهانی ۲۰۲۱ را به دلیل شیوع ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۳ به تعویق انداخته است.

انجمن کمیته‌های ملی المپیک گفت شورای اجرایی این نهاد تصمیم گرفته است این رویداد را مطابق برنامه سال آینده برگزار نکند تا فشار‌ها را بر کمیته‌های ملی المپیک (NOC) کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که آن‌ها می‌توانند بر روی آماده سازی ورزشکاران خود برای بازی‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ و المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ تمرکز کنند. "

بازی‌های ساحلی جهانی ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

اعضای آمریکایی شورای اجرایی امیدوارند که این رویداد ۲۰۲۳ با بازی‌های پان آمریکن در سانتیاگو که قرار است از ۲۰ اکتبر تا ۵ نوامبر برگزار شود، تداخل پیدا نکند.

بازی‌های ساحلی جهان ۲۰۲۳ به طور جایگزین دوره ۲۰۲۱ می‌شود و این تعویق باعث می‌شود انجمن کمیته‌های ملی به فکر این باشد که این رقابت‌ها را به جای هر ۲ سال یک بار، هر ۴ سال یک بار برگزار کند.

اولین دوره این بازی‌ها اکتبر ۲۰۱۹ در دوحه برگزار شد. البته قرار بود بازی‌ها در سان دیگو برگزار شود، اما برگزار کنندگان قادر به جمع آوری پول لازم برای تأمین بودجه مسابقات نشدند.

بعد از تعویق یک ساله المپیک توکیو ۲۰۲۰ بخاطر بحران کرونا، پیش بینی می‌شد بازی‌های ساحلی جهان در سال ۲۰۲۱ برگزار نشود.

تعویق توکیو ۲۰۲۰ اثر دومینویی بر ورزش جهان گذاشته است و فدراسیون‌های بین المللی و سایر دستگاه‌های حاکم بر ورزش جهان را مجبور کرده که تاریخ جدیدی برای مسابقات مهم خود تعیین کنند.


بیشتر بخوانید:

 احتمال برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۲۱

 کمیته بین‌المللی المپیک: پکن برای المپیک ۲۰۲۲ یک فرصت ویژه به دست آورده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.