ملاقات سه هزار و ۴۰۰ نفر با رییس کل دادگستری استان کرمان

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کرمان از ملاقات مردمی سه هزار و ۴۶۷ مورد با رییس کل دادگستری این استان طی پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد بصیریان راد، مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کرمان از انجام ۳ هزار و ۴۶۷ مورد ملاقات مردمی رییس کل دادگستری این استان طی پارسال خبرداد و گفت: طی امسال با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، استان کرمان در اقدامی ابتکاری موفق به برگزاری ویدئو کنفرانس جلسات ملاقات‌های مردمی رییس کل دادگستری با مردم شد.

او افزود: ملاقات‌های مردمی رییس کل و معاونین دادگستری استان کرمان طی پارسال در قالب ۵۲ جلسه در کرمان، بم، رفسنجان، سیرجان و جیرفت انجام شده است.

بصیریان با اشاره به اینکه ملاقات‌های مردمی دادگستری کل استان کرمان در راستای ماده ۱۲ دستورالعمل دیدار و ارتباط مردمی با قوه قضائیه برگزار می‌شود، تصریح کرد: روسای دادگستری‌ها و حوزه‌های قضائی استان نیز در سطح شهرستان‌ها به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط داشته اند که در این رابطه نیز در مجموع ۲۹ هزار و ۷۰۳ ملاقات مردمی برگزار شده است.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: مسئولان قضائی حاضر در دیدار‌های چهره به چهره با افراد، پس از استماع اظهارات افراد متقاضی، ضمن ارشاد، پاسخ مقتضی و دستورات قضایی لازم را صادر می‌کنند.

بصیریان راد گفت: در کنار برنامه ملاقات مردمی، طرح هر مسجد یک حقوق دان نیز اجرا و حسب اعلام سازمان بسیج حقوق دانان استان از ابتدای مرداد تا پایان بهمن ۹۸ تعداد ۲۸۸ جلسه در راستای این طرح برگزار شده است.

او تاکید کرد: به منظور پاسداشت کرامت انسانی، دستیابی سریع و آسان مردم به حقوق خود و بهره مندی از حقوق شهروندی در حوزه‌های قضایی استان کرمان، سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای تسهیل در تعیین وقت ملاقات برای دیدار حضوری و غیرحضوری مردم با مقامات ارشد قضائی استان کرمان در تابستان پارسال راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار