نکیسا: باید تکلیف برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زودتر مشخص شود

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است با تعلیق کامل لیگ مخالف نیست، اما تکلیف تیم‌های مدعی و سقوط کننده باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شنبه گذشته کانون مربیان فوتبال کشور اقدام به انتشار بیانیه‌ای پیرامون لغو کامل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در نوزدهمین دوره را کرد و اضافه شدن ۲ تیم به لیگ بیستم را پیشنهاد خود به فدراسیون فوتبال معرفی کرد.

صدور این بیانیه با واکنش نیما نکیسا، عضو و رئیس کمیته آموزش کانون مربیان همراه شد و او در گفت و گوی خود با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر شدن این بیانیه را پس از گذشت ۱۲ روز نادرست دانست.  

نکیسا: با بیانیه کانون مربیان مخالف نیستم اما تکلیف لیگ باید مشخص شود

نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: من با این بیانیه مخالف نیستم. من می‌دانم که اگر لیگ دوباره آغاز شود و حتی یک نفر ناقل ویروس کرونا باشد، چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد. حرف من چیز دیگری است. فقط به من بگویید برای سال آینده به چه شکلی می‌خواهیم لیگ را برگزار کنیم؟ هیچ تیمی از لیگ برتر به دسته اول سقوط نکند، هیچ تیمی از لیگ یک به لیگ دو سقوط نکند، باید بدانیم که ۲ تیم را باید از لیگ ۲ به لیگ دسته اول بیاوریم و همین کار را باید از لیگ یک به لیگ برتر انجام بدهیم. می‌گوییم که سال بعد را می‌خواهیم با ۱۸ تیم برگزار کنیم.  

چگونه لیگ را می‌خواهیم با ۱۸ تیم برگزار کنیم

نکیسا ادامه داد: باعث و بانی ۱۶ تیمی شدن لیگ، کارلوس کی‌روش بود. حالا با توجه به این که پیک کرونا را تا اواسط شهریور خواهیم داشت، و مجددا با سرد شدن هوا در پاییز و اینکه کرونا وضعیت جدی تری را در آن زمان برقرار خواهد کرد، به من بگویید چگونه می‌خواهیم لیگ را با ۱۸ تیم و آن هم با امکانات ناکافی و  در زمان کوتاه به سرانجام برسانیم؟


بیشتر بخوانید: ابوالقاسم‌پور: ادامه لیگ نوزدهم را می‌توانیم در دوران پسا کرونا برگزار کنیم


یک ستاد بحران را باید در فدراسیون فوتبال تشکیل بدهیم

بازیکن اسبق پرسپولیس افزود: در نهایت به این جمع بندی می‌رسیم که فدراسیون می‌تواند یک ستاد مبارزه با کرونا را راه اندازی بکند و هر کدام از کارشناسان که در حوزه‌های مختلف صاحب نظر هستند، نظرات شان را بگویند و در نهایت فدراسیون فوتبال خروجی آن جلسه را لازم الاجرا بداند. منظور حرف من این است.  

اتخاذ هر تصمیمی، مخالفان خودش را خواهد داشت

او با اشاره به مخالفت اهالی فوتبال و کارشناسان، با صدور هر تصمیمی برای ادامه لیگ نوزدهم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم لیگ را ادامه بدهیم، یک سری مشکلات خواهیم داشت و اگر هم نخواهیم ادامه بدهیم، باز هم مخالفانی هستند که به این تصمیم اعتراض کنند.

نکیسا: با بیانیه کانون مربیان مخالف نیستم اما تکلیف لیگ باید مشخص شود

مدیران برای سلامتی بازیکنان حرف از لغو لیگ می‌زنند یا جیب خودشان؟

نکیسا ضمن تایید مصدومیت احتمالی برای بازیکنان در صورت ازسرگیری رقابت‌های لیگ نوزدهم، اظهار داشت: خودم چنین مباحثی را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنم. هم پارگی همسترینگ و هم رباط صلیبی وجود خواهد داشت و هم اینکه اصلا بدن بازیکنان به آمادگی لازم برای ادامه مسابقات نرسیده است. اما حرف من این است که مدیران مدعی برای برگزار نشدن رقابت‌های لیگ، چند درصدشان به خاطر سلامتی بازیکنان و چند درصد به خاطر جیب و بودجه سال آینده شان این حرف را مطرح می‌کنند؟


بیشتر بخوانید: ذوالفقارنسب: برای آغاز لیگ فوتبال نباید ریسک کنیم/ اگر اتفاقی رخ بدهد نمی‌توانیم خود را ببخشیم


ادامه رقابت‌های لیگ برای مدیران، مثل چوب ۲ سر طلا شده است

وی ادامه داد: مدیران باشگاه‌ها باید حرف دلشان را بگویند. برخی از آن‌ها به فدراسیون اطلاع می‌دهند که جان بازیکنان برایشان مهمتر است، اما از آن‌ها سوال دارم که آیا پول بازیکنانشان را داده اند؟ پول شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها را داده اند؟ ۹ بازی باقی مانده و می‌دانم که چقدر برای مدیران این ۹ بازی هزینه دارد. از طرفی آقایان مدیر، بازیکنان، پزشکان و مربیان را صدا می‌زنند و از آن‌ها می‌خواهند که بخشی از قراردادشان را ببخشند. یعنی می‌خواهم بگویم ادامه رقابت‌های لیگ برای مدیران، مثل چوب ۲ سر طلا شده است.

با لغو لیگ، مدیران تیم های انتهای جدولی بشکن می‌زنند

نکیسا گفت: اگر نخواهیم لیگ را ادامه بدهیم، تیم‌های انتهای جدولی در لیگ برتر و لیگ ازادگان بشکن می‌زنند و از این اتفاق خوشحال خواهند شد. ادعا می‌کنند که ۹ بازی دیگر باقی مانده و می‌توانیم در لیگ بمانیم. حالا تکلیف تیم‌های بالاجدولی چه می‌شود؟ اگر ادعا کردند که ما هزینه کردیم و می‌خواهیم به لیگ بالاتر صعود کنیم، چه جوابی به آن‌ها باید بدهیم. یعنی سال بعد را می‌خواهیم با ۱۸ تیم آن هم درمدت زمان کوتاه برگزار کنیم؟ چگونه می‌خواهیم خودمان را به لیگ قهرمانان آسیا برسانیم؟ اصلا چه تیمی را به آسیا معرفی کنیم؟  

نکیسا: با بیانیه کانون مربیان مخالف نیستم اما تکلیف لیگ باید مشخص شود

می‌توانیم ظرف یک هفته بهترین تصمیم را از فدراسیون فوتبال اعلام کنیم

او با اشاره به نیازمندی برای تشکیل اتاق فکر در فدراسیون فوتبال، بیان کرد: سرپرستی این ستاد را به من و یا هرکسی که در این حوزه کار کرده است، بدهند. مطمئن باشید ظرف یک هفته خروجی از این ستاد بیرون می‌آید که بهترین تصمیم باشد. در این جلسه مهرزاد خلیلیان (رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش) را می‌آوریم و به او می‌گوییم نظر ستاد بحران فدراسیون فوتبال به این شکل است. من حرف موافقان تعلیق لیگ را می‌فهمم و عزیزان، "لا اله" را گفته اند، اما "الا الله" را نمی‌گویند.   من می‌دانم ناقل بودن یک فرد چیست، چرا که خودم دربیمارستان مسیح دانشوری که مهد کرونا است، معاون علمی فرهنگی هستم. من کاملا این ویروس را می‌شناسم و مشکلات مبتلایان به این ویروس را می‌فهمم. حتی اگر یک نفر ناقل باشد،  اما باید فاجعه برگزار نکردن لیگ را هم در نظر بگیریم.


بیشتر بخوانید: قاسمپور: تصمیم گیری برای ادامه لیگ نوزدهم منطقی نیست


درباره اسکوچیچ نمی‌توانم نظری بدهم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران درمورد شایعات منتشر شده پیرامون جدایی دراگان اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال ایران و آمدن یک مربی جدید به جای او، تاکید کرد: این موضوع در حیطه فدراسیون فوتبال و مسئولان تصمیم گیرنده و حتی دبیرکل فدراسیون است. با توجه به این که من کارمند فدراسیون فوتبال هستم اجازه بدهید در باره این زمینه صحبت نکنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر صورتش تغییر کرده
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
جام بصورت مشترک بدن به تیمهای تراکتوروسپاهان واستقلال.بخداحاشیه هاکمترمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
جام مال پرسپولیسه. لطفا سواستفاده نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو برو پانتومیم تو بازی کن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
این آقا الان دقیقا چیکاره فوتبال هستند که اعلام نظر می فرمایند؟
Iran (Islamic Republic of)
4444
۱۷:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا همه پرسپولیسیای رو بهشون تو این فدارسیون یه پستی بهشون دادند خدا میدونه
آخرین اخبار